حضرت فاطمه (س) مادر همه بشریت است

ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802677

حجت‌الاسلام مختاری گفت: امروز روز مادر نام‌گذاری شده است، اما باید توجه داشت که در روایات حضرت زهرا(س)، مادر همه انسان‌ها متجلی می‌شود و درک این موضوع نیازمند دانش فراوان و درک عمیق است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محتاری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: صحبت از حضرت زهرا(س) بسیار سخت است زیرا وجود مقدس آن در عالم خلقت فوق العاده است و آنقدر موقعیت بزرگی است که وقتی می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، حتما باید از فرمایشات ائمه استفاده کنیم. ..

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری ائمه(ع) را حجت مردم و حضرت فاطمه(س) را حجت ائمه می داند، تاکید کرد: امروز روز مادر نامیده شده است اما باید توجه داشت که به فرموده حضرت زهرا(س) مادر به همه انسانها ارائه شد و درک این موضوع نیازمند دانش فراوان و درک عمیق است.

مختاری خاطرنشان کرد: این که حضرت فاطمه (س) مادر همه انسان ها است به این معناست که در حدیث شریف شخصی برای این بانوی بزرگوار عالم خلق شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مادرش به معنای اصل و ریشه است و حضرت فاطمه (س) اصل و ریشه معصوم (ع) و همه بشریت است، این نعمت بزرگ الگوی خوبی برای مادران و دخترانی است که باید مادر شوند. در آینده نوع تربیت، نوع ازدواج، نوع ارتباط با دیگران و جامعه، نوع نگاه سیاسی آنان به مسئله امامت و ولایت، درس بزرگی برای همه زنان و دختران است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات از غیر مسلمانان تصوراتی می شنویم که حضرت زهرا(س) را بیان می کنند و با او به عنوان یک زن نمونه رفتار می کنند و این به دلیل مطالعه در زندگی ایشان است و بسیاری را به سمت مسلمان شدن و شیعه شدن سوق می دهد. وی ادامه داد: به همین دلیل است که می گویند وجود این بانوی بزرگوار «زهرا» است، به این معنا که جامعه و کائنات را روشن می کند و بستگی به ظرفیت انسان دارد که تا چه اندازه بتواند از این نور استفاده کند.

مختاری افزود: همه ما به وجود حضرت زهرا(س) نیاز داریم و باید از ایشان بخواهیم فرزندان خوبی برای ایشان باشند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید