فرآیند استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

فرآیند استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

اما فکر می کنید چگونه می توانید از فرآیند استخراج بیت کوین درآمد کسب کنید؟ البته همه عواملی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد به دنبال روش های جدید برای رسیدن به درآمد هستند اما اینکه کدام یک از این روش ها صحیح و اصولی است نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای آشنایی با فرآیند استخراج بیت کوین، ابتدا باید با مفاهیم اولیه بیت کوین و ماینینگ آشنا شویم. پس اگر می خواهید بدانید چگونه با این روش ها درآمد کسب کنید، این مقاله جالب را تا انتها بخوانید.

بیت کوین

بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتالی است که به صورت غیرمتمرکز کار می کند. این ارز توسط هیچ نهاد و سازمانی کنترل نمی شود و بزرگترین مزیت آن انتقال سریع پول و پرداخت هزینه های مختلف است. بیت کوین جزو اولین ارزهایی بود که برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران مختلف پیشنهاد شد.

ماینینگ چیست؟

فرآیند ماینینگ یا ماینینگ در شبکه بلاک چین انجام می شود و فرآیند استخراج کنندگان یا کاربرانی که در شبکه بلاک چین وجود دارند، معادلات ریاضی موجود در شبکه بلاک چین را با استفاده از دستگاه های قدرتمند خود حل می کنند.

در شبکه بلاک چین، یک سری معادلات ریاضی بسیار دشوار وجود دارد که هر یک از ماینرها زودتر می توانند آن ها را حل کنند، یک بیت کوین از شبکه بلاک چین به آنها پاداش داده می شود. پس به تعبیر ساده تر، فرآیند ماینینگ یا ماینینگ اصلاً فرآیند سختی نیست، بلکه عملی است که به ماینرها و قدرت زیاد آنها و دستگاه آنها بستگی دارد.

ایمن نگه داشتن بیت کوین

تمام معادلات ریاضی که در شبکه بلاک چین و بیت کوین وجود دارد بسیار دشوار و پیچیده هستند و ممکن است هر ماینری نتواند آنها را حل کند. این به حفظ امنیت شبکه بلاک چین و بیت کوین کمک می کند زیرا این معادلات پیچیده برای جلوگیری از ورود هکرها به شبکه بلاک چین طراحی شده اند و همه توانایی و امکانات حل یا حذف این معادلات را ندارند و این به حفظ امنیت شبکه کمک می کند. تبدیل به یک بلاک چین می شود.

بیت کوین به صورت غیرمتمرکز کار می کند و این ویژگی هر فرد غیرمجاز را قادر می سازد تا وارد شبکه شود یا آن را خراب کند، در این شرایط ماینرها با استفاده از قدرت پردازشی و دستگاه های قدرتمندی که در اختیار دارند وارد شبکه شده و معادلات را حل می کنند. آنها تصمیم می گیرند با توجه به قدرتی که در این شبکه و در دست ماینرها وجود دارد، اگر فردی بخواهد به شبکه بلاک چین حمله کند، باید چندین برابر ماینرها قدرت داشته باشد. برای اطلاعات دقیق تر، می توانید مقاله انگلیسی را نیز مطالعه کنید که پایدارترین شکل ارز دیجیتال چیست؟ ادامه مطلب

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین

فرآیند ماینینگ به ابزارهایی نیاز دارد که ماینرها بتوانند از آنها برای انجام هر چه سریعتر فرآیند استخراج استفاده کنند. در ادامه این مقاله به شرح این امکانات و معرفی آن ها می پردازیم.

دستگاه استخراج ویژه

در گذشته ماینرها یا کاربران می توانستند فرآیند استخراج را با استفاده از پردازنده های ساده و معمولی انجام دهند. اما در حال حاضر با ایجاد فرآیندهای پیچیده و دشوارتر، این فرآیند با دستگاه های مدرن و پردازنده های خاص و قدرتمند انجام می شود.

این دستگاه های پیشرفته با نام اختصاری (ASIC) نامیده می شوند. نکته بسیار مهم این است که استفاده از رایانه شخصی یا تلفن همراه برای انجام فرآیند استخراج به دستگاه آسیب می رساند.

تجهیزات الکتریکی

همه دستگاه ها برای فرآیند استخراج نیاز به برق بسیار قوی دارند. به همین دلیل، این فرآیند نیاز به یک منبع انرژی بسیار قوی دارد تا بتوان در طول فرآیند استخراج توان مصرف کافی را داشت. همچنین قوانین مورد بررسی در ایران به گونه ای است که برای تامین برق مورد نیاز در این فرآیند تعرفه مشخصی برای مردم تعیین می شود.

کیف پول بیت کوین

پس از انجام فرآیند استخراج یا حل معادلات پیچیده، شبکه بلاک چین به کسی که بتواند ابتدا آن معادلات را حل کند، پاداش می‌دهد. این پاداش همان بیت کوینی است که به ماینر ارائه می شود. سپس ماینرها به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارند تا بتوانند ارز حاصل را در آن نگه دارند.

تجهیزات برودتی

استخراج کننده ها در این فرآیند بسیار قدرتمند هستند و همین امر باعث افزایش دمای دستگاه می شود. در این حالت به یک دستگاه خنک کننده نیاز است تا بتوانید دستگاه ماینینگ را از دمای بسیار بالا به دمای مناسب تغییر دهید.

استفاده از ماینر برای ارزهای دیگر!

برای برخی از افرادی که به تازگی وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده اند، ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می توانند از دستگاه استخراج بیت کوین برای سایر ارزها استفاده کنند یا خیر؟ پاسخ به این سوال کاملا منفی است. هر یک از دستگاه های اختصاص داده شده به فرآیند ماینینگ دارای مدل های خاصی هستند که با توجه به ارز مورد نظر ارائه می شوند. به عنوان مثال، ارز بیت کوین دارای محافظت هایی است که باید بر اساس یک دستگاه ماینینگ ارائه شود و اگر از همان دستگاه برای استخراج ارز اتریوم استفاده شود، نتیجه مثبتی حاصل نمی شود.

بیت کوین بخرید

مطمئن ترین راه برای خرید بیت کوین مراجعه به یک صرافی معتبر است. با توجه به قوانینی که در ایران اجرا می شود، ممکن است بسیاری از افراد نتوانند با تمامی صرافی های خارجی ارتباط برقرار کنند، اما با مشاوره و معرفی ارز بدون جریمه، سرمایه گذاران می توانند با اطمینان بیشتری بیت کوین یا سایر ارزها را خریداری کنند.

سودآوری معدن

سودآوری در فرآیند استخراج به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر کسی بخواهد سود این فرآیند را محاسبه کند باید به عواملی مانند میزان مصرف برق، میزان استخراج، قدرت دستگاه و … توجه کرد. اگر دستگاه دارای قدرت کمی باشد یا حتی مصرف برق بیش از حد باشد، سودآوری این فرآیند در مدت زمان طولانی کاهش می یابد.

بهترین چیزی که سود این فرآیند را افزایش می دهد، انتخاب یک دستگاه قوی و ایجاد شرایط بسیار مناسب برای فرآیند است. در این صورت در طول فرآیند مشکلی پیش نخواهد آمد و ماینرها سود خوبی به دست خواهند آورد.

استخراج ابری

ممکن است بسیاری از افرادی که قصد انجام فرآیند استخراج را دارند، امکانات و شرایط مناسب برای این کار را نداشته باشند که در این صورت افراد می توانند این کار را به شرکت های خاصی بسپارند. به این دسته از خدمات، استخراج ابری یا استخراج ابری می گویند.

البته این روش کاملا تضمینی نیست، زیرا ممکن است برخی از این شرکت ها به دنبال دزدی از مردم باشند و در کار خود شفافیت نداشته باشند. اما اگر یک شرکت قابل اعتماد برای این کار پیدا شود، هزینه های زیادی برای این فرآیند مانند هزینه برق، تجهیزات خنک کننده و غیره می شود. را می توان حذف کرد.