تعطیلی طولانی مدت مدارس آسیب قابل توجهی به فرآیند یادگیری وارد می کند


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919234

رئیس جمهور گفت: تعطیلی مدارس به ویژه با توجه به تعطیلی طولانی مدت به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب قابل توجهی به روند آموزشی وارد می کند و لازم است روش هایی برای کاهش موثر آلودگی هوا دنبال شود و در عین حال از آلودگی هوا جلوگیری شود. ایجاد آسیب به فرآیند یادگیری در مدارس.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه دولت با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، این مناسبت باستانی را مظهر همگرایی ملی و توجه به خانواده برشمرد و تصریح کرد: شب یلدا بهانه ای است برای یادآوری اهمیت. خانواده و جلوه ای از نشاط اجتماعی است و امیدوارم همه ایرانیان شبی فراموش نشدنی را در یلدا امسال سپری کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه شب یلدا در میراث کهن ایرانی با محوریت توجه به خانواده به ویژه بزرگترها مانند پدربزرگ و مادربزرگ و تلفیق انسانیت جمعی با قرآن و اشعار حافظ شکل گرفته است. وی گفت: در روزگاری که مفهوم خانواده بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و آسیب قرار گرفته است، دور هم جمع شدن خانواده ها در کنار بزرگان خانواده جلوه بسیار زیبا و موثری از تقویت نشاط اجتماعی و پیوندهای خانوادگی است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی یلدا به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بر لزوم توجه بیشتر همه دستگاه ها به تقویت و ثبت دستاوردهای فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به موضوع تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس به ویژه با توجه به تعطیلی طولانی مدت ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب قابل توجهی به روند آموزش و پرورش وارد می کند و ضروری است یافتن راه هایی برای کاهش موثر آلودگی هوا باید اطمینان حاصل شود که در عین حال آسیبی به روند آموزشی مدارس وارد نشود.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در شرایطی که فصل سرما هنوز به طور کامل فرا نرسیده، اما مصرف گاز افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: تبلیغات مستمر و استفاده از روش های تبلیغاتی موثر می تواند نتیجه قابل قبولی در بهینه سازی باشد. گاز داشته باشند و باید با همکاری وزارت نفت و سازمان صدا و سیما برنامه ریزی کرد تا همه تشویق به کاهش مصرف شوند.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به آغاز اجرای آزمایشی فهرست کالاهای الکترونیکی از استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای اجرای طرح توزیع فهرست کالاهای الکترونیکی در زمان مقرر فراهم نبود. تصویب و آغاز اجرای قانون ارتقای یارانه ها، از این رو اجرای طرح توزیع فهرست کالاهای الکترونیکی برنامه ریزی شد. این کار به گونه ای انجام شد که برای اجرای آن در سراسر کشور مشکلی برای مردم پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید