آخرین پیش‌بینی قیمت ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۴ – خبر خاکستری

بدون شک، سال 2023 سال هیجان انگیزی برای حوزه ارزهای دیجیتال بود. در واقع، ارزش کل بازار کریپتو از 794 میلیارد دلار در اوایل ژانویه 2023 به 1.53 تریلیون دلار در 5 دسامبر همان سال رسید که نشان دهنده افزایش 93 درصدی ارزش بازار نسبت به سال گذشته است. با آغاز سال 2024، باید به آینده این بازار نگاه کنید و روی انتظارات و رویدادهای مهم امسال تمرکز کنید. به همین دلیل در متن زیر مهمترین رویدادهای رمزنگاری که باید منتظر آن باشید را ارائه می کنیم. همچنین در پایان سناریوهای مهم کارشناسان ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید آگاهانه تری تصمیم بگیرید.

برای بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024 چه انتظاری داریم؟

هرگز فراموش نکنید که بازار کریپتو چشم اندازی همیشه در حال تغییر در پیش رو دارد. در واقع می توان گفت که ارزهای دیجیتال در ابتدای سال 2023 نسبت به سال قبل؛ یعنی در سال 2022 عملکرد قوی تری از خود نشان دادند و تا پایان سال روند خوبی داشتند. بنابراین در پایان سال، قیمت کمی ملکه به تومان حدود 2 میلیارد بود. بنابراین، انتظار می‌رود سال 2024 سال مهم و محوری برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین باشد و دولت‌ها وارد عمل شوند و قوانین جدیدی را وضع کنند و همچنین تعادل ظریفی بین نوآوری و امنیت برقرار کنند. اگرچه چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین برای سال 2024 خوش بینانه به نظر می رسد. اما بازاریابان در این زمینه باید به طور مداوم عوامل تاثیرگذار را رصد کنند.

به طور کلی دلایل مختلفی برای توسعه بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024 وجود دارد. بسیاری از کارشناسان افزایش 10 برابری ارزش بازار ارزهای دیجیتال و عبور از مرز 2.2 تریلیون دلار را پیش بینی می کنند. به گونه ای که می توان با موج عظیم پذیرش ارزهای دیجیتال و پیوستن نزدیک به یک میلیارد نفر در این حوزه، این افزایش را تقویت کرد. از سوی دیگر، انقلاب کریپتو در صنعت بازی و استفاده از دارایی های دیجیتال در بازی، جریان جدیدی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را به خود جذب کرده است.

چشم انداز نظارتی دولت ها نیز متفاوت خواهد بود. برخی از مناطق، مانند اتحادیه اروپا، رویکردی سنجیده و متناسب اتخاذ خواهند کرد. در حالی که دیگران، مانند چین، مقررات سختگیرانه تری را اعمال می کنند. بنابراین، سال 2024 ممکن است شاهد تغییرات اساسی در سیاست های مربوط به ارزهای دیجیتال باشد که به طور بالقوه چشم انداز این صنعت را تغییر می دهد. این تحولات جذاب آینده ارزهای دیجیتال و جایگاه آنها را در چشم انداز مالی جهانی شکل خواهد داد.

images_1705490968_65a7ba18a362e.jpgimages_1705490968_65a7ba18a362e.jpg

رویدادهای مهم دنیای کریپتو در سال 2024

همانطور که گفته شد، سال 2024 را می توان فصلی کلیدی و مهم در زندگی ارزهای دیجیتال دانست. امسال اتفاقات مهم زیادی برای این صنعت رخ می دهد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ژانویه 2024: تایید ETF بیت کوین

در ژانویه 2024، شما شاهد تایید یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بودید. این نشان دهنده پلی برای سرمایه گذاری نهادی قابل توجه در بیت کوین است. به این ترتیب، انتظار می رود تایید ETF نقدینگی بازار را افزایش دهد.

مارس 2024: فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داد

در این ماه، فدرال رزرو قرار است مجموعه ای از کاهش نرخ بهره را برای تقویت رشد اقتصادی آغاز کند که انتظار می رود تا سال 2026 ادامه داشته باشد. چنین تصمیماتی از لحاظ تاریخی بر طبقات مختلف دارایی، از جمله ارزهای دیجیتال، تأثیر گذاشته است. مهم است بدانید که کاهش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت ارزهای فیات را دارد و به طور بالقوه سرمایه گذاران را به سمت دارایی های جایگزین مانند بیت کوین سوق می دهد.

آوریل 2024: چهارمین نصف شدن بیت کوین

در این ماه و با برگزاری چهارمین رویداد نصف شدن بیت کوین، پاداش استخراج این ارز دیجیتال به نصف کاهش می یابد. چنین رویدادهایی منجر به افزایش قابل توجه قیمت در گذشته شده است. بنابراین، هاوینگ آتی احتمالاً از همین رویه پیروی می کند و به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت به دلیل تاخیر در عرضه بیت کوین های جدید به بازار می شود.

ژوئن: قانون دارایی های رمزنگاری (MiCA) در اتحادیه اروپا

یک چارچوب نظارتی جامع برای دارایی‌های رمزنگاری شده در قالب طرح MiCA در این ماه در اتحادیه اروپا تصویب خواهد شد. این طرح توسعه برای حمایت از سرمایه گذاران و ثبات مالی و در عین حال ترویج نوآوری و جذب سرمایه بیشتر در حوزه کریپتو بسیار مهم است.

دسامبر: حکم FASB در مورد بیت کوین

در پایان سال 2024، با تصمیم هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) در مورد استانداردهای حسابداری بیت کوین به پایان می رسد. در واقع، شفافیت در شیوه های حسابداری برای پذیرش سازمانی گسترده تر بیت کوین و افزایش ارزش بازار آن ضروری و مهم خواهد بود.

images_1705490968_65a7ba18a641c.jpgimages_1705490968_65a7ba18a641c.jpgimages_1705490968_65a7ba18a641c.jpg

بررسی سناریوهای مختلف ارزهای دیجیتال در سال 2024

قبلاً اشاره کردیم که بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 پس از کاهش جزئی به دلیل شرایط اقتصاد کلان جهانی و داده های تورم، رشد بسیار خوبی را تجربه کرد. در آغاز سال جدید 2024، اگر نگاه کنید لیست قیمت ارزها دیجیتال حتما متوجه شده اید که ارزش بازار کریپتو در جهان به حدود 1.74 تریلیون دلار رسیده است. در زیر تصمیم داریم چند سناریو و پیش بینی کارشناسان و افراد مشهور در این زمینه را بررسی کنیم.

افزایش قابلیت همکاری و قابلیت همکاری

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل، معتقد است که از سال 2024 به بعد، پروتکل های قابلیت همکاری بلاک چین دستخوش تغییرات اساسی خواهند شد. با تشکیل یک اکوسیستم یکپارچه بزرگ، بلاک چین ها می توانند برای به اشتراک گذاری داده ها و انتقال ارزش تعامل داشته باشند.

ظهور فناوری های جدید برای افزایش پاداش بلاک بیت کوین

دیوید دوونگ، مدیر تحقیقات کوین‌بیس، بیان می‌کند که پس از نصف شدن سال ۲۰۲۴ و کاهش پاداش بلاک ثابت بیت‌کوین، برنامه‌های واسطه‌ای که پاداش متغیر را در نتیجه کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه افزایش می‌دهند، نقش مهم‌تری ایفا خواهند کرد. فناوری های جدید مانند Rootstock، Ordinals، Lightning Network، Stacks، RGB و BitVM کاتالیزورهای مورد انتظار هستند.

همکاری بیشتر بین شبکه های یکپارچه و مدولار

مفهوم تجزیه پذیری یا مدولار بودن در واقع یک فناوری مدرن در حوزه ارزهای رمزنگاری شده است که در سال های اخیر تحولات زیادی در این زمینه داشته است. به عنوان مثال، بسته‌های اتریوم از شبکه مدولار Celestia برای لایه در دسترس بودن داده استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، بلاک چین‌هایی مانند سولانا همچنان تلاش می‌کنند تا ساختار یکپارچه خود را حفظ کنند و از راه‌حل‌های شبکه سطح دوم اجتناب کنند.

در نهایت باید گفت که عبدالحمید بختا، یکی از توسعه دهندگان اکوسیستم استارک نت، دیدگاه متفاوتی برای سرنوشت ارزهای دیجیتال در سال جدید دارد. او معتقد است که دو رویکرد مختلف ماژولار بودن و یکپارچه بودن در سال 2024 با هم ترکیب خواهند شد. به گونه ای که حتی در حال حاضر برخی از بسته های اتریوم از ماشین مجازی Solana استفاده می کنند.

استفاده بیشتر از الگوریتم های SNARK یا راه حل های دانش صفر

فناوری SNARK اجازه می دهد تا رسیدهای رمزگذاری شده توسط یک تأیید کننده ناشناس واقعی پردازش شود. به همین دلیل است که کارشناس ارشد سرمایه گذاری شرکت a16z، سم راگسدیل، معتقد است که به دلیل مصرف انرژی کمتر فناوری اسنارک نسبت به سایر راه حل ها، در سال 2024 این فناوری در بسیاری از زمینه ها مانند رسانه ها، اینترنت اشیا، الگوهای زبان و … استفاده خواهد شد. تجسم داده ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

آخرین کلمه

همانطور که در متن بالا به آن پرداختیم، سناریوها و پیش بینی های مختلفی از سوی کارشناسان ارزهای دیجیتال برای ارزهای دیجیتال در سال 2024 ارائه شده است، اما نمی توان در مورد این بازار و رویدادهای آینده آن نظری داشت. نظر شما در مورد آینده ارزهای دیجیتال چیست؟

به این پست اشاره کنید