تشکیل 26 مورد تخلف آرد و فرآورده های نانوایی در اولین ماه سال جاری / نیاز به احداث مجتمع های نانوایی در خراسان شمالی


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820610

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت؛

سید جواد سید الموسوی از وقوع 26 مورد تخلف در حوزه تولید آرد و نان در اولین ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد سیدالموسوی مدیرکل زندان های دولتی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تخلفات در آرد، نان و گندم استان گفت: شاهد افزایش تخلفات در استان هستیم. آرد در روستاها تشکیل می شود.

سید الموسوی گفت: این پرونده ها در حوزه های عرضه خارج از شبکه، قاچاق آرد و خرید آرد بر خلاف ضوابط تشکیل شده است.

وی همچنین اعلام کرد: در فروردین ماه امسال 18 فقره پرونده تخلف در حوزه نانوایی ها در زمینه گران فروشی، کم فروشی، عدم قیمت گذاری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی تشکیل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته 347 مورد تخلف در حوزه های تحویل خارج از شبکه آرد، خرید آرد بر خلاف ضوابط و قاچاق آرد در حوزه آرد به ثبت رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته 434 مورد تخلف در حوزه نانوایی ها در زمینه کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت ضوابط بهداشتی تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با بیان اینکه دلایل تخلف به مسئولان اجرایی استانی مربوطه گزارش شده است، علت تخلفات را اینگونه عنوان کرد: تفاوت قیمت آرد یارانه ای، آرد نیمه یارانه ای و آرد آزاد از جمله: اینها عواملی است که باعث این تخلفات شده است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در استان امکان تامین نیازهای آرد و نان به همه مصرف کنندگان وجود ندارد، همین امر باعث شده آرد به صورت غیر حضوری، لوازم و نان نیز اساسی و غیربهداشتی باشد، بسته بندی و در دسترس باشد. مغازه ها.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با بیان اینکه در صورت عدم تامین نیازهای واقعی مصرف کنندگان به صورت قانونی به صورت غیرقانونی تامین می شود، با توجه به لزوم راه اندازی مجتمع های نان پز به ویژه در مرکز استان برای پخت و تحویل لازم گفت: نان مصرف کنندگان با قیمت آرد رایگان برجسته شده اند.

سید الموسوی افزود: نان های تولید شده در مجتمع های نانوایی باید با مجوز بهداشت به صورت بسته بندی شده در فروشگاه ها به مصرف کنندگان عرضه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید