ضد حمله ابرقدرت جدید جهان به تهدیدات مخالفان پاسخ می دهد


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854813

دستیابی به جمهوری اسلامی با پنج لایه قدرت؛

حمله متقابل یکی از لایه‌های ارزیابی قدرت در بین ابرقدرت‌های جهان است که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون مستقیماً یا از طریق جبهه نیابتی به آن پاسخ می‌دهد و به ضربه کشورهای متخاصم در سراسر جهان پاسخ می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ خبر کشته شدن الاک رون فرمانده یگان ترور یک سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به نام موساد در جریان حمله پهپادی ساعتی پیش در شمال عراق در اربیل، تیتر اول رسانه های امروز جهان شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، مرگ فرمانده گروه ترور موساد در انتقام از شهید هدی، بلند کردن کشتی‌های ایرانی در یونان در پی انتقام قهرمانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تسخیر دو کشتی یونانی و هک انبارهای اسرائیل در تلافی هک شهرداری تهران. سیستم ها پاسخ قاطعی نشان می دهند. دندان کوبیدن جمهوری اسلامی ایران در حوادث مشابه به همین شکل اتفاق افتاد.

میثم معافی، کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در تحلیل رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال این حوادث به بالا گفت: در نظام بین الملل پنج لایه قدرت وجود دارد و دنیا کشورهای صاحب قدرت را بر اساس این پنج لایه ارزیابی می کند.

وی افزود: لایه اول قدرت وابسته است مانند قدرت سیاسی که نظام طاغوتی در کشور داشت که متاثر از وابستگی به دو بلوک غرب و شرق بود که متأسفانه همچنان برای برخی کشورها به غرب و شرق وابسته است. “

لایه دوم دفاع ملی است. یعنی مستشار به درجه ای می رسد که در صورت حمله، چه نظامی و چه اقتصادی، بتواند از خود دفاع کند; مثل کشور ما که در مقطعی مورد حمله نظامی قرار گرفت و آنقدر قوی بودیم که بتوانیم از خود دفاع کنیم.

این کارشناس سیاسی و اقتصادی ادامه داد: ما قبل از انقلاب همیشه بخشی از خاک خود را در نبردها به دلیل وابستگی از دست می دادیم، زیرا حتی نمی توانستیم از خود دفاع کنیم. اما پس از انقلاب و در جنگ ایران و عراق، تا جایی که از خاک خود دفاع و دفاع کردیم، توانستیم نیروی جدیدی به نام دفاع ملی برای خود ایجاد کنیم.

معافی گفت: لایه سوم بازدارنده است، یعنی اگر کشوری بازدارنده داشته باشد به نوعی بازخورد آن نیرو به این معناست که هیچکس جرات حمله به آن کشور را ندارد و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به آن لایه دست یافته است. خوب.

وی گفت: لایه چهارمی نیز وجود دارد که با ابرقدرت ها همراه است و به نیروی ضربه متقابل معروف است. این بدان معناست که کشورهایی که قدرت واکنش سریع در هر منطقه تهدیدی را دارند، در صورت تهدید، قدرت حمله به منافع کشور متخاصم را در هر نقطه از جهان خواهند داشت و بحمدالله جمهوری اسلامی ایران به قدرت رسیده است.

این دکترای حقوق و استاد دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشی فرمودند دوران بزها تمام شده و به دنیا اعلام شده است که نیروی جدیدی در دنیا به نام ضربه متقابل به جمهوری اسلامی رسیده است. ایران و هر کجای دنیا که باشد، منافع جمهوری اسلامی ایران، منافع کشور متخاصم در هر نقطه از جهان آسیب خواهد دید.

این کارشناس سیاسی و اقتصادی گفت: ممکن است دیده باشیم که هر جا و در هر زمینه ای چه در حوزه اقتصادی، چه در حوزه تروریسم، چه در حوزه نظامی، چه در زمینه های تک یا کشتی غرق شده، ضربه متقابل به ما وارد شود، می توانیم این ضربه متقابل را به منافع کشور وارد کنیم. “بیا دعوا کنیم.

معافی گفت: بنابراین اتفاقاتی که در قالب تهدیدات نظامی و غیرنظامی برای جمهوری اسلامی ایران رخ داد، شاهد واکنش سریع ایران به این مسائل بوده که نشان از همین قدرت متقابل دارد.

فرمود: ولى قوت و قشر اول است كه به ضرب اول معروف است و قشر پنجم قوت است; یعنی اگر یک ابرقدرت احساس کند که در مقطعی، از نظر ذهنی یا حتی تئوری، تهدیدی وجود دارد و احتمال حمله نظامی یا غیرنظامی وجود دارد، ابتدا قدرت ضربه اول یا اصطلاحات تخصصی را بررسی کنید.

این دکترای حقوق و مدرس دانشگاه افزود: نمونه ای از این قدرت جمهوری اسلامی ایران را در ماجرای حمله به پایگاه نظامی اربیل دیده ایم. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که این نقطه کانونی برای تهدید مشکلات امنیتی کشور شده است. ، جمهوری اسلامی با اولین ضربه این مرکز را منهدم کرد.

این کارشناس سیاسی و اقتصادی گفت: این پنج لایه لایه های مختلف قدرت هستند که جمهوری اسلامی ایران طی این فرآیند به آن دست یافته است و به تدریج حتی امروز ابرقدرت های دنیا نیز متوجه این موضوع می شوند.

معافی تصریح کرد: اگر امروز می بینیم که اجلاس شانگهای پذیرفته که ایران به عنوان یک نیروی دائمی در این اجلاس حضور داشته باشد، منطقه شانگهای 45 درصد ظرفیت پولی و گردش مالی جهان را دارد؛ اما اگر امروز شاهد حضور ایران در این اجلاس هستیم، 45 درصد ظرفیت پولی و گردش مالی جهان را داریم. این نشان از پذیرش ایران به عنوان یکی از ابرقدرت های جهان به دلیل کسب و پشت سر گذاشتن لایه های مختلف قدرت است که آن را به یک قدرت منطقه ای و خاورمیانه تبدیل کرده است.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بر قلب جهان در خاورمیانه و از بندر بصره تا بندر لاذقیه به برکت شهدای مدافع حرم تسلط دارد و سردار سلیمانی تحت کنترل ایران است. در بعد سیاسی و اقتصادی جهان نقش داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه لایه‌های قدرت تحت الشعاع ظرفیت و استعداد ایران در عرصه‌های مختلف قرار گرفته است و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران در رویدادهای مختلف، مستقیم یا با استفاده از ارتش و جبهه‌های نیابتی در منطقه‌ای به نام مقاومت تحت الشعاع قرار گرفته است. . اسلام شکل گرفته و به توان و قدرت ضربه زدن به دشمن رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید