ترویج عفاف و حجاب مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و خودباوری دینی است/ شهیدان «فاطمه اسدی» و «ناهید فاتحی» گواه تربیت مردم کردستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بطول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در همایش منطقه ای رایحه که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در مجتمع فرهنگی فجر سنندج به همت این اداره کل برگزار شد، گفت: رهنمودهای فرهنگ و اسلام و بسیج جامعه زنان کردستان همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، فکر می کنم در شرایط کنونی جامعه به نوع تبلیغ صحیحی نیاز است که از دیدگاه حجاب حمایت کند تا حجاب مایه فردیت و آزادی است و به اسارت و بردگی زنان نمی انجامد، بلکه باعث رسیدن به آرمان ها می شود.

وی با بیان اینکه خداوند در دو جا به طور مشخص اشاره کرده است که در رفتار خود متواضع و متواضع باشید، اظهار داشت: امروز دشمنان برای جنگ نرم در جامعه بیش از هر زمان دیگری از تمام توان خود استفاده کرده و از ابزارهای مختلف استفاده کرده اند.


5078d71d 19ff 4dea b6d1 2cb65c33fb0b خبر خاکستری

وی افزود: اگر بخواهیم به سمت اعلام گام دوم انقلاب برویم باید موضوع حجاب و عفاف ساماندهی شود.

سرکانی به پنل تخصصی حجاب و عفاف در این همایش اشاره کرد و ادامه داد: بافت تاریخی، نگاه اسلام به عفاف، تعریف آزادی و حجاب در مذاهب مختلف، فلسفه عفاف و حجاب و … سوالاتی بود که بسیاری از آنها مطرح بودند. داده شد و بسیار موثر بود.

وی گفت: زنان تا زمانی که عفیف باشند می توانند در جامعه و سایر عرصه ها نقش آفرینی کنند، بنابراین در این راستا طرح ندای طبیعت از سال 1396 با لایه های مختلفی آغاز شد که یکی از آنها مقوله عفاف است. و این حجاب بود و امیدواریم فرهنگ عمومی جامعه را در آن زمینه ارتقا دهیم.


239ff5a4 6e3c 434a 84e2 eddb41cdefd9 خبر خاکستری


ترویج عفاف و حجاب مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و اعتقادات دینی است

در ادامه الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: عفاف و حجاب پس از دستور رضاشاه در سال 1314 مبنی بر لغو حجاب صادر شد و بیش از 1600 نفر کشته شدند.

وی گفت: بحث ترویج عفاف و حجاب باید با حرکتی مبتنی بر آثار فرهنگی، ارزش های اخلاقی و خودباوری دینی آغاز شود.

وی افزود: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نهادی که وظیفه نظارت در سطح جامعه را بر عهده دارد، این است که مردم را آگاه کند که حجاب ضامن حفظ و حراست از شخصیت زن است.


4cbd10ee ba76 49a3 81fc eabb25b44bc7 خبر خاکستری

الله مرادی افزود: دشمنان ایران اسلامی که در همه صحنه ها شکست خورده بودند، راه مقابله با آن را جنگ ترکیبی و همه جانبه می پنداشتند که ناامیدی مردم برای آینده، ایجاد تفرقه و جناح بندی، بحث حجاب. و خدمات تحقیر آمیز عامل اساسی در این زمینه بود.

وی با بیان اینکه تهدید بیشتر در حوزه دختران و زنان است، ادامه داد: دشمن برای هر گروهی جنگ ترکیبی طراحی کرده است، اما هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی خاطرنشان کرد: کار کارکنان امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس ارشاد، تشویق و ارزش‌های اسلامی بدون مغایرت باشد.


0b87e856 e4e8 44ca 8640 06eae536fd2f خبر خاکستری


امیدواریم کردستان سفیر عفاف ایرانی و حجاب اسلامی باشد

سامان احمدی معاون مدیرکل فرهنگی و رهبری اسلامی استان کردستان نیز افزود: با توجه به فرهنگی بودن مردم شهیدپرور استان، کردستان باید سفیر عفاف ایرانی و حجاب اسلامی باشد و این نشان دهنده تمایل مردم است. مردم کردستان به منویات مقام معظم رهبری عمل کنند.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف در مقوله اعلامیه گام دوم انقلاب و در راستای معنویت است، اظهار داشت: حجاب است، بنابراین اصالت مقدس نظام جمهوری اسلامی باید اجرا شود و ملی است. وظیفه

وی یادآور شد: امیدواریم در کشور فرهنگ و هنر با ایثارگران و مسئولان به عنوان یاور و حامی فرهنگ عفاف و حجاب این اتفاق بیفتد و ایران پرچمدار جهان اسلام باشد.


d46231d9 b777 4272 a849 f809cf39ad92 خبر خاکستری


شهید فاطمه اسدی و ناهید فاتحی کرجو اسنادی برای تحصیل مردم کردستان هستند

فرهاد میمنت آبادی، استاد دانشگاه و عضو شورای شهر سنندج نیز به بافت تاریخی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: جایگاه راهبردی زن در خانواده ها وظیفه سنگینی را بر دوش جامعه بشری تحمیل کرده است، زیرا همه فرهنگ ها فارغ از وجود آن. هیچ دین، تمدن و زندگی مردمی نیست که به لباس اهمیت نمی دهند و توجه کامل ندارند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در جوامع مختلف بحث حجاب و حجاب است زیرا زنان بخش عظیمی از جامعه پیشرو هستند. در تمام جوامع بشری هیچ جایی نیست که بشریت نسبت به روسری و حجاب بی اعتنا بوده باشد.

میمنت آبادی با بیان اینکه متأسفانه ابزارهای موجود در اختیار جوامع بشری مضرتر است، گفت: امروز غرب به سمتی می رود که حجاب و عفاف یک جریان سیاسی است، غافل از اینکه افراد سودجو پشت این معضل هستند.

وی افزود: ما کردستانی ها به شهیدان فاطمه اسدی و ناهید فاتحی کرجو افتخار می کنیم چرا که این شهدای زن سندی برای تحصیل مردم کردستان هستند.

در پایان این مراسم از مدافعان حجاب و عفاف تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید