دادستان قزوین باید ۴۵ روز به مدیران/کارکنان فرصت دهد تا نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند.


ساعت: 16:08
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887698

حسین رجبی گفت: همه مراجع قضایی باید برای برخورد با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز کار را آغاز کنند تا نسبت به اجرای دستورات معوقه تخریب اقدام سریعی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حسین رجبی در نشست مشترک جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی که ظهر امروز در اتاق جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری استان برگزار شد، گفت: قوه قضائیه همواره دو رویکرد منفی و مثبت در خصوص یک غیرمجاز داشته است. تغییر کاربری اراضی کشاورزی

وی افزود: رویکرد سلبی در قالب اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حمایت از کاربری اراضی زراعی و باغی معنا پیدا می کند و رویکرد ایجابی نیز در قالب جلوگیری از تغییر هدف و تغییر هدف است. با توجه به حجم زیاد تغییرات غیرمجاز در هدف، نهادهای متولی باید در این زمینه هم فکری و همدلی داشته باشند.» تا حوزه را افزایش داده، اثربخشی اقدامات خود را در این بخش افزایش داده و تأثیر لازم را داشته باشد.

این مقام قضایی استان همچنین گفت: قاعدتاً نباید اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی داده شود، بنابراین باید امروز جلسه ای برگزار کنیم و برای مقابله با این معضل چاره اندیشی کنیم.

رجبی همچنین از تشکیل نشدن ستاد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی شهرستان های استان قزوین انتقاد کرد و گفت: در اینجا کم کاری و ضعف وجود دارد و به همین دلیل استانداران استان قزوین باید ظرف 45 روز در محل ستاد تخریب تشکیل دهند. بیشترین.. و در این ستادها با ادارات امور اراضی تشکیل جلسه داده و بهترین راه را برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بیابند.

این ضابط قضایی استان تاکید کرد: همه مراجع قضایی در حوزه رسیدگی به حریم‌سازی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز شروع به کار کنند تا سریعاً نسبت به اجرای احکام تخریب معوق اقدام شود و در جلسه بعد حکم سرکوب صادر شود. در هیچ شهری اجرا نمی شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید تمامی امکانات برای اجرای مصوبات تخریب بسیج شود و ظرف یک ماه و نیم آینده مجددا جلسه ای برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زراعی و باغی تشکیل می شود. زمین و تمامی مدیران جهاد کشاورزی در این جلسه برگزار می شود. و امور اراضی باید گزارش دهند که تمامی دستورات تخریب نهایی انجام شده و مشکلی از این بابت ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید