طرح نخبگان بسیجی در حوزه زباله سوز نیازمند حمایت مسئولان است.


ساعت: 23:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916218

محمدهادی موذن با اشاره به معضل زباله در مازندران گفت: نخبگان بسیجی زباله سوزی ساختند که زباله ها را به مصارف صنعتی تبدیل می کند و این طرح نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدهادی موذن در گفت و گو با بلاگ با اشاره به ورود بسیج به عرصه علم، پژوهش و فناوری اظهار داشت: معمولا در هر عرصه ای که احساس پوچی و نیاز باشد و این پوچی به پیشرفت جامعه لطمه وارد کند. کشور، بسیج وارد میدان می شود. یکی از این زمینه ها امکان علم و فناوری است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا با بیان اینکه بسیج زنجیره ایده تا عمل و دستیابی به اهداف مادی و معنوی را تکمیل می کند، افزود: حمایت سازمان علمی منحصر به دارندگان کارت بسیج نیست و همه تلاش می کنند. در هر حوزه علمی سازمان از آن حمایت خواهد کرد.

موذن در ادامه با بیان اینکه مبتکران و پژوهشگران از صفر تا صد ایده تا پدیده حمایت می شوند، خاطرنشان کرد: در پروژه های آماتوری و حرفه ای، داوران اولیه به عنوان طرح اولیه برگزار می شود و پس از اعطای کمک هزینه داوری به مبتکران. طرح آنها به عنوان یک طرح اولیه. برای عرضه این پروژه به بازار، به شرکت ها خدماتی از جمله مشاوره، تسهیلات ایجاد کارگاه ارائه می شود و به مدت سه سال در مرکز رشد قرار می گیرند تا ایده را به بازار عرضه کنند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا نیز از ایجاد پایگاه های علمی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات استان در این پایگاه های علمی قابل حل است.

موذن در ادامه با اشاره به اینکه مراکز تحت حمایت بسیج در مراکز رشد شهرهای صنعتی فعالیت می کنند، یادآور شد: تولید یخچال های نگهداری فرآورده های خونی و واکسن توسط نخبگان علمی بسیج انجام شد و در دوران کرونا نیز به انجام رسید. یخچال مورد نیاز است و این محصول تولید و به فروش می رسد و در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا با بیان اینکه این نخبگان بسیجی در حوزه مکانیک و نیروگاه نیز دیسک های پاره کننده یا دیسک های پارگی که برای نیروگاه ها استفاده می شود را ساختند، افزود: ما واردکننده بودیم. این محصول در گذشته و امروز همچنین به دلیل گرانی ارز، خرید این محصول به صرفه نبود و امروز نخبگان بسیجی این محصول را برای نیروگاه های مراکز صنعتی تولید می کنند.

موذن در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به معضل زباله در استان خاطرنشان کرد: نخبگان بسیجی زباله سوزی ساخته اند که زباله ها را به مصارف صنعتی تبدیل می کند و این طرح نیازمند حمایت مسئولان است.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا با تاکید بر اینکه برنامه ها و خدمات سازمان علمی و فناوری در راستای رفع مشکلات استان است، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی سازمان علمی حوزه است. بسیج برای نهادینه کردن فرهنگ کار در بین جوانان است.

موذن با بیان اینکه اگر جوانی نتوانسته طرحی را به منصه ظهور برساند قطعا از او حمایت خواهیم کرد، افزود: جوانان و اقشار مختلف مردم می توانند با توجه به تجربه و توانایی خود به سپاه ناحیه هر شهرستان مراجعه کنند. درخواست حمایت کنید. از سازمان استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید