دانش آموز باید وزنه پیشرفت کشور باشد نه مهره شطرنج دشمن


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916273

دبیر مجمع تحلیلی بسیج دانشجویی گلستان مطرح کرد؛

حسینی با اشاره به افت شخصیت دانشجویان در برخی از دانشگاه های کشور گفت: دانشجویی که باید سربار پیشرفت کشورش شود اکنون مهره ای در صفحه شطرنج دشمنان کشورش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسین حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: وقتی جریانی نمی تواند روایت مناسبی از وقایع تاریخی، سیاسی و اجتماعی خود داشته باشد؛ در حالی که این جریان به عنوان یک جریان تاریخی، سیاسی، اجتماعی و اجتماعی را روایت می کند. برعکس، تحریفی شکل خواهد گرفت که به دنبال تصرف این مناسبت ها و عناوین است.

وی افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی در این گونه مسائل بر جهاد تبیین و تعریف احادیث تاکید کردند تا بتوانید در میدان و در مقابل جریان تحریف بایستید.

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان تصریح کرد: دلیل این برجسته سازی ها پیشینه تاریخی جریان استکبار است که همه جا را فراگرفته است؛ در حالی که در این زمینه به دلیل وجود جریانات استکبار و استکبار در سراسر کشور به وجود آمده است. او سعی کرد داستان را تغییر دهد تا خودش را خوب جلوه دهد. این از تحریف وقایع تاریخی تا تحریف در روایت وقایع مشهود است.

حسینی با اشاره به اینکه در عدد 16 آذر که اکنون در برخی مناطق به عصا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: وی افزود: بنابر ضرورت به تبیین این روز و فلسفه وجودی مرید پرداخته نمی شود.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر در تبیین واقعیت ها غرور و ضعف دیده و سعی در تغییر و به اصطلاح ورق زدن دارد. این به پروژه مرگباری که جنبش معاند در 16 آذر برنامه ریزی می کند، دامن می زند. از دل جریان دانشجویی قتلی بسازد تا این ماجرا را به برگ برنده ای برای خود تبدیل کند.

دبیر مجمع تحلیلی بسیج دانش آموزی استان گلستان تاکید کرد: اگر امروز در جنگ سنت ها چنین است; خساراتی داریم، همه اینها سهل انگاری متولیان است. از صدا و سیما گرفته تا وزارتخانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی، جنبش های دانشجویی و ….

حسینی تصریح کرد: اتفاقات اخیر در برخی از دانشگاه های کشور رخ داده است. این کاهش جریان دانشجویی و زوال ماهیت دانشجویی بود. دانشجوی ماهیت اصلی خود، یعنی. دقیق بودن، کنجکاو، پرحرف بودن، متفکر بودن; به اصطلاح اوباش با پسوند نخبگان نیز پوچ و بی فایده از آب درآمد.

وی تاکید کرد: شاهد بودیم که بسیاری از سخنان تند و اقدامات رادیکال و توهین آمیز از سوی این به اصطلاح دانشجویان انجام شده است، دانش آموزی که باید سربار پیشرفت کشورش شود، اکنون مهره ای در صفحه شطرنج کشورش می شود. دشمنان.”

دبیر مجمع تحلیلی بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: از یک جریان فکری و عقیدتی به یک حرکت مزخرف و آشغال تبدیل شده است. و این به معنای کاهش جریان دانشجویی است. مهم نیست چه چیزی؛ دانشجو ممکن است اعتراض کند و حتی با چیزی مخالفت کند، اما از این جریان کار اساسی انتظار می رود، نه تخطی از هنجارها و رفتار زیر شلوغی. بخش عمده ای از جریان دانشجویی با این حوادث اخیر ارتباطی نداشت، اما وجود گروه های نامتعادل را نمی توان نادیده گرفت.

حسینی؛ وی ضعف وزارت آموزش و پرورش را عمیق ارزیابی کرد و افزود: این دو ساختار توانایی آسیب رساندن به چندین نسل در این کشور را دارند. در صورتی که ساختار، عملکرد و سیاست های این دو وزارتخانه بررسی و بازنگری نشود. شاهد اتفاقات بدتر و بدتر خواهیم بود.

وی بیان کرد: نبود فضای بحث و گفتگو در دانشگاه ها، وجود برنامه های فرهنگی پوچ که فقط جنبه گزارشگری دارد و تاثیر آنها بسیار ناچیز است، نبود مدیریت صحیح دانشگاه و متولیان ناکارآمد از روسای دانشگاه ها گرفته تا مسئولان عالی رتبه، عدم وجود برنامه های فرهنگی پوچ و غیرمستقیم. وجود دوره های بی اثر و منسوخ. عدم آموزش تعامل با دانشجویان و عدم آگاهی از وظایف دانشجویی و دانشگاهی؛ تنها تعداد کمی از هزاران علت آسیب زا در این مجموعه وجود دارد.

دبیر مجمع تحلیلی بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: بسیاری از مشکلات تنها با گفت وگو و ارتباط قابل حل است و این مجموعه دانشجویی و دانشگاهی نیازمند اصلاح جدی است. اگر اصلاح صورت نگیرد؛ این شامل یک شکاف بزرگ به نام چند دسته است.

حسینی افزود: با برنامه ریزی اشتباه برخی از مسئولان این خلا ایجاد شده است و اگر این سوء مدیریت ها به همین منوال ادامه پیدا کند; دشمن به راحتی از نقاط ضعف برای ایجاد نارضایتی سوء استفاده می کند.

وی تصریح کرد: آنها خوب می دانند چگونه موتور کشوری را که پیشرفت چشمگیری داشته است متوقف کنند و متوجه شده اند که باید به 2 نسل آسیب برسانند. یکی دانش آموزان و دیگری دانش آموزان این کره خاکی، دو نسلی که شامل نوجوانان و جوانان می شود و تمام آینده یک کشور همین دو نسل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید