آبادسازی سواحل گام بعدی توسعه مناطق و آرامش مردم است

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز هفتم اردیبهشت ماه در دومین سفر خود به استان در مازندران در مصلی ساری با حضور مردم مازندران اظهار داشت: برای مدتی در این پایگاه مقدس مصلی حضور داشتم. آخرین بار در شب لیلا قدر

وی افزود: در ابتدای سخنان خود می خواهم از مردمی که در میدان، مسجد و خیابان از دولت خدمتگزار استقبال کردند تشکر کنم. ضمناً من دانشجوی خدمت و سرباز رهبری و ولایت هستم.

با اشاره به اینکه من طلبه خدمتگزار و سرباز رهبری و مردم هستم باید بگویم که در دهه کرامت هستیم و به زندگی با عزت دعوت شده ایم، راه کسب کرامت کریم، اکرم و… ما اینطور بودیم و آنها مایه افتخار کشور و امت اسلامی بودند، به ما یاد دادند که در بندگی خدا زندگی کنیم.

رئيس جمهور وی ادامه داد: کرامت در وجود همه انسان هاست، اما کرامتی اکتسابی است که در پرتو ارتباط با وحی، خدا، اولیای الهی، خدمت به انسان است.

وی با بیان اینکه باید با آموزش بزرگان دین از تزکیه قرآن و جامعه سازی عبور کنیم، خاطرنشان کرد: برای ساختن خود و جامعه باید از شهدا و بزرگان الهام بگیریم.

رئیسی یادآور شد: شهدا قبل از شهادت به عزت رسیدند و برای تامین نیازهای کشور آماده جانفشانی شدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در مسیر ایجاد اشتغال 395 واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که باعث افزایش اشتغال شده است. در حوزه صنعت و تولید گام های خوبی برداشته شده است. همچنین در زمینه آزادسازی سواحل ما با اجماع در همه دستگاه ها گام های خوبی برداشته ایم. یادم می آید؛ گام بعدی برای آزادسازی سواحل، رها نکردن سواحل است. بلکه توسعه ای است تا همه مردم بتوانند در فضایی آرام از آن استفاده کنند.

وی افزود: مسکن و اشتغال استان در اولویت دولت است. گزارش های اخیر حاکی از آن است که 8300 واحد مسکونی در استان در حال ساخت است.

رئیسی تاکید کرد: باید با قاطعیت در مقابل افرادی که می خواهند منابع ملی و جنگل ها را غارت کنند و دست غلو کنندگان را کوتاه کنند بایستیم. از آنجایی که اجازه کوچکترین تعدی به کشور را نمی دهیم، با غارت ثروت های کشور توسط مردم طماع و زمین خواران مخالفیم.

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: امروز کشور در حال تجربه یک عملیات بزرگ اجماع سازی است، عملیاتی به نام وعده واقعی که با هماهنگی همه دستگاه ها انجام شد. این عملیات نشان داد که در هر بخشی که همفکری، همکاری و هماهنگی همه قوا باشد، کارهای بزرگی انجام می شود. امروز یک اجماع در کشور وجود دارد، اجماع برای مبارزه با فساد. پیام این اراده برای مردم بسیار امیدوارکننده و برای مفسدان بسیار تهدیدکننده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: این استان دارای زمینه تولید مواد غذایی است. برنج و لبنیات تولید شده در استان مازندران زمینه کاری بسیار خوبی دارد. سیاست دولت استفاده از تولید داخلی است، در این راستا کالاهایی که با تولید داخلی قابل تامین نیست باید به گونه ای وارد شود که بر تولید داخلی تاثیری نداشته باشد. استفاده از تولیدات داخلی برای ما در اولویت است. وظیفه دولت در سال 1403 این است که زمینه مشارکت مردم را فراهم کند.

رئیسی درباره نقش زنان در رشد اقتصاد کشور گفت: امروز نیروهای مستعدی در بین زنان و دختران ما وجود دارد. زنان ما در علم، ورزش و امور اجتماعی می درخشند و نقش دارند. امروز باید زمینه فعالیت آنها را برای رشد اقتصاد کشور در نظر گرفت.

پنجشنبه و جمعه هفته جاری – 7 و 8 اردیبهشت ماه – رئیس جمهور به همراه برخی از اعضای هیئت دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کردند.

با استفاده از طرح های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح تصفیه، بازدید از سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی شهر ساری، 500 هکتار پارک جنگلی ساری و چندین پروژه عمرانی دیگر و همچنین حضور در جلسه شورای اداری دیدار با علما، نخبگان و خانواده معظم شهدا و مردم استان از دیگر برنامه های دور دوم سفر استانی رئیس دولت سیزدهم در مازندران است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها