افزایش 25 درصدی قیمت گازوئیل و بنزین

افزایش 25 درصدی قیمت گازوئیل و بنزین

روز جدید : تعداد تولیدکنندگانی که قصد افزایش قیمت دارند تا ضرر نکنند بیش از چیزی است که سازمان دفاع با آن موافقت کرده و تنها ۲۵ درصد است.

با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روانکار موتور (روغن موتور) افزایش یافت و انجمن ملی پالایش نفت مجاز به افزایش 25 درصدی قیمت شد.

روز گذشته نامه ای از سوی انجمن پالایشگاه های نفت به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مواد غذایی شیمیایی مبنی بر دریافت مجوز افزایش قیمت روغن موتورهای گازوئیل و بنزینی ارسال شد.

با توجه به موارد اعلام شده دلیل این افزایش افزایش هزینه های تولید اعم از قیمت لابی، نرخ ارز و بر این اساس مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته بندی و سایر هزینه ها عنوان شده است.

همان‌طور که شنیده می‌شود، تعداد تولیدکنندگانی که برای جلوگیری از ضرر و زیان تقاضای افزایش قیمت کرده‌اند، بیش از ۲۵ درصد سازمان دفاع بوده است.

با توجه به اینکه درصد این افزایش در نامه مشخص نشده است، اما با بررسی مدارک در سازمان بورس مشخص شد که سازمان حمایت مجوز افزایش 25 درصدی قیمت را به تولیدکنندگان نفت داده است.

دلیل این افزایش قیمت ها افزایش هزینه های تولید اعم از قیمت لوبکات، نرخ ارز و بر این اساس مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته بندی و سایر هزینه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید