امام خمینی(ره) احیاگر حج ابراهیمی و برائت از مشرکان در عصر حاضر بود

به گزارش خبرگزاری موج


حجت الاسلام والمسلمین نواب، نماینده فقیه در امور عبادت و رهبر حجاج ایرانی امروز در اجلاس سراسری هماهنگی مدیران و معاونین کاروان ها و مجموعه های حج 1403 در خصوص اهمیت حج امسال برای روشنگری مسلمانان در موضوع فلسطین و حج برآت صحبت کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار که با حضور جمعی از مسئولین ضوف رحمان، مدیران کاروان ها و مسئولین مجموعه به صورت حضوری و در قالب وب سمینار در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد، تاکید کرد. : امام خمینی (ره) احیاگر حج است. ابراهیمی و برائت از مشرکان این عصر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به قرائت بخشی از پیام انتصابی امام خمینی (ره) از مشرکین خطاب به حجاج در سال 66 پرداخت و گفت: امام (ره) در این پیام فرمودند: فریاد استیضاح ما فریاد است. امتی که پر از کفر و تکبر است.» در انتظار مرگ او هستند و همه تیرها و کمان ها و نیزه ها به سوی قرآن و عترت بزرگ و مردمی است که امت محمد صلی الله علیه و آله و سلم دارند. اهل بیت و درود خدا بر او – و آنان که از بز عاشورا سیراب شده اند و منتظران میراث صالحان به مرگ خوارکننده و در اسارت خواهند مرد و بگذار خمینی در برابر تعدی بت های شما ساکت و آرام بماند. مشرکان و کفار بر قرآن کریم و حرمت رسول خدا و امت محمد – صلی الله علیه و آله و سلم – و پیروان ابراهیم حنیف و یا تماشای صحنه های ذلت و خواری مسلمانان. .

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که برای ادای حج به سرزمین وحی می روند، گفت: سران کاروان ها علاوه بر موقعیت اجتماعی، دوست دارند به میهمانان رحمان خدمت کنند.

رهبر حجاج ایرانی گفت: آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که به حبیب خدا اشاره می کند که شامل صابران، توبه کنندگان و… می شود، اما کاروانیان مصداق آیه «احسنوا انا الله» هستند. نیکوکاران را دوست دارد: نیکی می کند، زیرا خداوند نیکی را دوست دارد».

او گمان می کرد که باتقواترین مردم نیک نیت هستند و خطاب به سران کاروانیان می گوید: خداوند متعال شما را به بندگان میهمان خود برگزیده است و یقیناً در امتحانات سالهای گذشته سربلند بوده اید. که خداوند منتخب شما برای خدمت به زائران است و در روایت از باتقواترین افراد نیکوکار با دیگران یاد شده است و شما نمونه آن هستید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه توصیه هایی به سران کاروان ها بیان کرد و گفت: هر روز خدمتتان به نیابت از یک شهید یا جمعی از شهدا یا دیگران کار کنید زیرا ما مدیون شهدا هستیم. .

وی همچنین از مدیران کاروان ها خواست در برخورد با میهمانان رحمان صبور باشند و خود را سنگ صبور زائران بیت الله الحرام بدانند و از مدیران مجرب کاروان ها تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به متفاوت بودن روحیات زائران تاکید کرد: مدیران کاروان ها و روحانیون باید در اسرار زائران ابتکار داشته باشند.

وی در بیان اهمیت حفظ اسرار حجاج به روایتی از حضرات معصومین علیهم السلام اشاره کرد و گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی می فرمایند: کافی است حاجت خود را به او برسانند.

نواب حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان از نمازگزاران بیت الله الحرام خواست در مراسم حج آینده برای پیروزی ملت فلسطین و شفای مجروحان غزه دعا کنند و دعای خیر کنند. توفیق، سلامتی و افتخار برای همه آنها از درگاه خداوند متعال.

لزوم توجه ویژه مدیران کاروان به محافل انسانی و دانشی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از دیگر سخنرانان این جلسه بود که سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را دو بال در کنار هم ذکر کرد، لذا زائران مطالب را به دست می آورند. و فواید معنوی

وی به برگزاری محافل انسانی و حلقه های معرفت در مناسک حج اشاره کرد و گفت: مدیران مجموعه ها باید در این زمینه حداکثر اطلاع رسانی را داشته باشند.

معاون فرهنگی بعثه همچنین بر برنامه ریزی مراسم مذهبی و فرهنگی در اماکن متبرکه تاکید کرد و به روحانیون کاروان برای برگزاری مسابقات حفظ قرآن، کتابخوانی و غدیریه در ایام حج و تجلیل از برترین ها توصیه کرد.

وی در پایان تجلیل از خانواده های معظم شهدا در بعثه مقام معظم رهبری با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را از دیگر برنامه های فرهنگی در برپایی مناسک حج برشمرد.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها