کتاب «امام خمینی (ره) احیاگر ارزشهای اسلامی را دارم» منتشر شد.


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876557

کتاب احیای ارزش‌های اسلامی امام خمینی (ره)، پژوهشی مستند درباره شخصیت، زندگی و کردار امام (ره) است که با رویکردی پژوهشی تهیه و تدوین شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهنگ و تمدن و حیات بشری بیش از هر چیز مرهون حضور قربانیان و حکیمان است که با اندیشه و کردار خود همچون مشعلی فروزان در برابر جامعه هستند. بی شک یکی از این حکیمان که درخشش کم نظیری داشت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بود. از این رو برای شناخت بیشتر این مرد فرزانه و بهره گیری از گفتار و اخلاق و رفتار او باید هر چه بیشتر مطالعه کرد.

در این زمینه کتب و مجلات تخصصی در حوزه معارف امام خمینی (ره) ذکر شده است که همگی به نحوی به بررسی و بررسی سیره آن حضرت پرداخته اند. با این بررسی مشخص شد که شخصیت امام خمینی (ره) از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به واسطه آن شرایط رشد و کمال آن حضرت را در ابعاد مختلف فراهم کرده است.

این کتاب بخشی از شخصیت امام خمینی (ره) را در چهار فصل ارائه می کند: فصل اول: احکام و مفاهیم کلی، فصل دوم: بررسی شخصیت امام خمینی (س) چهارم: استفاده از راهکارهای امام (ره) برای حفظ شعائر اسلامی

آنچه در کتاب امام خمینی (س) آمده است. زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل ارائه شده به خوانندگان، گزیده ای از 6 درصد از مطالب آخرین مقالات دانشنامه امام خمینی است که به مهم ترین موضوعات می پردازد و آنچه را که مستقیماً به امام خمینی مربوط می شود، انتخاب می کند. همزمان با اتمام کار حضرت امام خمینی (ره)، دانشنامه ای توسط شرکت کنندگان در دایره المعارف که مسئولیت محتوای آن را بر عهده داشتند، انتخاب و تدوین شد.

ویژگی این کتاب از نظر نحوه بیان و گزارش مطالب و موضوعات که در 30 فصل و با عناوین فراوان تنظیم شده است این است که به جای استناد به منابع متعدد، همه آنها در مقالات مرتبط ذکر و مستند شده اند. در دایره المعارف اصلی امام خمینی علاوه بر ارائه تمامی مدخل های اصلی دانشنامه و مستندسازی مطالب این کتاب، پیگیری دقیق و مستند هر مقاله به ویژه برای محققین آسان است.

کتاب احیاگر ارزشهای اسلامی امام خمینی (ره) توسط انتشارات عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی) در 104 صفحه رقعی منتشر و وارد بازار کتاب شد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید