ایران اسلامی سرزمین امام رضا (ع) است / تنها کشوری که حکومت اسلامی به معنای واقعی دارد ایران است


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878191

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ایران تنها کشور دارای حکومت اسلامی است، گفت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و مسئولان آن با مردم مختلط و آشنا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در ایوان امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: ارزش هاست. اقدام انقلاب در تمام نقاط و ابعاد کشور، سپاسگزارم. با قدردانی از زحمات این عزیزان، امنیت و هویت خود را مرهون انقلاب جامعه مدیون زحمات رهبری این نیرو و معتمدین آن هستیم و از خداوند متعال توفیق اخلاص در عمل و خدمت را خواستاریم. سرمایه ابدی

وی افزود: در میان وجود گرانقدر ائمه(ع) و بعد از حضرت سیدالشهدا(ع) به اندازه من که رضا(ع) دارم عبادت هیچ امامی توصیه و تاکید نشده است. بارزترین مصداق این تأکید وجود پیامبر اکرم (ص) است که بیش از 120 سال قبل از ولادت امام رضا (ع) نه تنها شیعیان، بلکه عموم مسلمانان را به زیارت قبر آن حضرت دعوت کرد. سرزمین طوس و در حدیث نبوی اگر چه جزء بدن ترجمه شده است اما در واقع به معنای سرمایه است و از این رو وجود نازنین فاطمه زهرا (س) و امام رضا (ع) به عنوان دو سرمایه از خاندان بزرگوار امام معرفی شده است. و می گویند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امام صادق (ع) علاوه بر وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) بر عبادت حرم منور خود قبل از میلاد حضرت رضا (ع) نیز تاکید دارند. ع) و این سلسله احادیث تا آخر ادامه دارد. در حدیثی صریح از وجود نازنین موسی بن جعفر (ع) عبادت در این حرم برابر با ثواب هفتاد هزار حج مقبول دانسته شده و سپس در حدیثی از امام رضا (ع) نقل شده است که خود آن حضرت انجام داده است. عبادت قبل از حرم با جایزه هزار حج مقبول برابر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاکید مکرر و صریح بر عبادت امام رضا(ع) نشان می دهد که نه تنها خراسان رضوی، بلکه کل ایران اسلامی سرزمین امام رضا(ع) است، تشریح کرد. : پس از آنکه یکی از غزوات یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به امام عرض کرد که یاران شما در این جنگ شجاعت و غیرت زیادی از خود نشان داده اند اما پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم. خدای صلی الله علیه و آله پاسخ داد که اینها رفقای من هستند، ولی من به برادرانم سلام می کنم. همان مردم قوم من که در آخرالزمان زندگی می کنند، مرا ندیده اند و معجزات مرا درک نکرده اند، اما به کتب آسمانی ایمان دارند و برای اقامه اسلام و دفاع از دین خدا از جان و مال و ناموس خود نثار می کنند.

وی تاکید کرد: تاکید اولیای الهی بر عبادت حرم مطهر رضوی در سرزمین خراسان به این دلیل است که ائمه اطهار پیش بینی کرده اند که این سرزمین در آینده سرزمین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد. بر او باد)، قرآن و اسلام و به یقین انقلاب بزرگ. اینکه مردم ما به آن دست یافته اند و بیش از چهل سال برای دفاع از بنیان آن ایستاده اند، مورد توجه پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: تنها کشوری که حکم لفظی اسلامی در آن اعمال می شود جمهوری اسلامی ایران است. در دنیای فریبنده مدرنیته که همه پرسی استقلال ایالت تگزاس در آمریکا و انحلال کابینه رژیم صهیونیستی سرآغاز فروپاشی دنیای پست مدرن است، ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد. . امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که روش حکومت داری دینی را اعمال می کند و انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده است که می توان کشوری را بر اساس حکومت دین خدا اداره کرد.

وی ادامه داد: البته در حوزه اجرا و مدیریت نیز مشکلاتی وجود دارد که قطعاً با کمک آموزه های دینی می توان این مشکلات را حل کرد و اگرچه توسعه اقتصاد جهانی در کنار برخی ناکارآمدی ها و غارتگری برخی دلالان و دلالان، شرایط را فراهم می کند. زندگی بشر اما سربلندی نظام ما موضوعی است که پیامبر اکرم (ص) پیشگویی کرده و ائمه اطهار (ع) مورد تشویق و امید قرار گرفتند.

وی با اشاره به آخرین فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم همدلی مردم و مسئولان، اظهار داشت: آنان را تضعیف می کند و نسبت به تلاش مسئولان آگاهانه یا ناآگاهانه برای دشمن بی اعتماد و بدبین می کند. در این شرایط، تکلیف انقلابی ایجاب می کرد که منویات مقام معظم رهبری در نظر گرفته شود و به همین دلیل شایسته نبود دستورات رهبری در روز چهارشنبه منتشر شود، اما مطبوعات انقلاب عنوان آن روز را به مصاحبه اختصاص دادند. این یک عمل غیر عمدی و در هر صورت مصداق آزار و اذیت استان بود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: موضوعی که امام رضا (ع) بیش از هر چیز بر آن تاکید دارند، بحث ولایت است، به این معنا که مردم از امام پیروی کنند و از خط او پیروی کنند، زیرا اگر اطاعت مطلق وجود داشت. شجره نامه امام آری جامعه در مسیر کمال حرکت خواهد کرد. از خداوند متعال می خواهیم که نقطه تحقق آرمان های معصوم را مصادف با رحلت امام زمان (عج) قرار دهد و روح مطهر امام و شهدا را با قدم های این ملت در پای پیاده شاد کند. خیمه انقلاب و نظام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید