ایران و عراق برای مقابله با گروه‌های تروریستی توافق کردند

رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس سازمان نخبگان قضایی عراق:

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تفاهم نامه همکاری ایران و عراق در زمینه مقابله با گروه های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: تحرکات تروریستی چهره و نقاب ندارند؛ در این راستا حرکت های تروریستی بدون چهره و نقاب است. آنها می توانند هر روز به شکل جدیدی ظاهر شوند. به همین دلیل باید اهداف، اشکال و حامیان این جنبش ها را عزت و همه جانبه بشناسیم و قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش مرکز رسانه قضایی «لیت جبر حمزه» رئیس سازمان نخبگان قضایی و عضو شورای عالی قضایی عراق وی در رأس هیئت قضایی امروز چهارشنبه پانزدهم آذرماه با حضور در رئیس قوه قضائیه با حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنیاژی دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه در این دیدار گفت: امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به توسعه و تعمیق روابط قضایی محدود نمی شود و دو کشور تعاملات و روابط گسترده ای در زمینه های مختلف دارند. امنیت، فرهنگ، اقتصاد و گردشگری. در سال گذشته حدود 20 هیئت از مقامات ایرانی و عراقی به کشورهای یکدیگر سفر کرده و تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های مختلفی را امضا کردند.

محسنی آژه ای خاطرنشان کرد: یکی از تفاهم نامه های همکاری ایران و عراق برای گروه های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق است و امیدواریم هر دو کشور با جدیت پیگیر اجرای این قرارداد همکاری باشند زیرا تحکیم امنیت دو کشور است. مستلزم اجرای کامل توافقات از جمله این توافق است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توافقات روز گذشته ایران و عراق در کمیته مشترک مبارزه با تروریسم قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم تمامی مفاد توافقات مذکور با جدیت و جدیت از سوی مقامات ذیربط ایرانی و عراقی پیگیری شود. از طریق مؤثر. رسیدن به مرحله اجرا؛ همچنین حمایت خود را از پیگیری و اجرای این توافقات اعلام می کنم.

رئیس قوه قضائیه در تشریح ماهیت حرکت های تروریستی گفت: حرکت های تروریستی یک چهره و نقاب ندارند. آنها می توانند هر روز به شکل جدیدی ظاهر شوند. به همین دلیل باید اهداف، شکل ها و حامیان این جنبش ها را محترمانه و همه جانبه بشناسیم تا بتوانیم به سرعت و قاطعانه با آنها برخورد کنیم.

لیت جابر حمزه، رئیس سازمان نخبگان قضایی عراق با اشاره به صورتجلسه جلسه مشترک روز گذشته که به امضای روسای قوه قضائیه ایران و عراق رسید، گفت: اقدامات لازم برای تحقق درخواست کمک قضایی از دادگاه کیفری استان تهران در خصوص پرونده گروهک تروریستی گزارش منافقین به یکدیگر در مورد اقدام تروریستی و جنایتکارانه در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت شد. شهید سلیمانی ابومهدی المهندس و یارانش کشته شدند و برای تعقیب و مجازات کلیه عوامل، مباشران، فرماندهان و هرکسی که در این جنایت بزرگ شرکت داشتند، تسریع در روند قضایی، “همکاری قضایی از طریق تبادل اطلاعات، تبادل تجربه، مستندسازی جنایات” ارتکاب و تعقیب و مجازات عوامل گروهک های تروریستی و حمایت از حقوق قربانیان در محاکم داخلی و بین المللی، ” رسیدگی فوری و جدی به درخواست استرداد عاملان جنایات تروریستی و تسریع در استرداد آنها”، “استقرار گروهک های منافقین”. ، داعش، تکفیری، کومله، دمرکتر، پژک، خبات و پاک در لیست گروه های تروریستی با پیگیری مقامات قضایی، اتخاذ تدابیر لازم و همکاری قضایی در رابطه با تعقیب، مجازات و استرداد متخلفان مقدسات دین مبین اسلام و سایر ادیان آسمانی به ویژه اعمال مجرمانه برخی از اتباع دو کشور در کشورهای خارجی در این زمینه و «حمایت قضایی برای کاهش و رفع مشکلات حقوقی نمازگزاران اربعین حسینی» از جمله مفاد این نشست مشترک بود.

بر اساس این گزارش، این نشست دومین نشست کمیته مشترک قضایی مبارزه با تروریسم ایران و عراق است که اولین دور آن شهریورماه سال جاری در عراق برگزار شد.



آیا این خبر مفید بود؟