بارش باران و یخبندان در تهران/ جابران 14 درصد کم بارندگی

مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و تاثیر آن بر تهران خبر داد و اظهار کرد: از بعدازظهر امروز (27 بهمن ماه) سامانه بارشی از غرب کشور نفوذ می کند. کشور و تهران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این سامانه از میزان بارش و رطوبت مناسبی برخوردار است همچنین با ورود این سامانه بارشی وزش باد شدید و بارش شدید باران و همچنین مه و کولاک برف در روزهای پایانی هفته جاری به دلیل وزش باد شدید و وزش باد شدید پیش بینی می شود. باران شدید.

و ادامه داد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در برخی روزها احتمال ریزش بهمن در نقاط بالاتر نیز وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است. بنابراین به دلیل وجود ریزش بهمن و پدیده مه مشکل کاهش دید نیز وجود دارد و این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه تهران را به طور متناوب تحت تاثیر قرار می دهد. این بارش در پایین دست به صورت باران و در بالادست به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه (18، 19 و 20 بهمن) در مناطق پایین دستی بارش برفی پیش بینی می شود. در تهران در این سه روز در نقاطی وزش باد شدید خواهد بود که در ارتفاعات کولاک ایجاد می کند و احتمال ریزش بهمن وجود دارد. در چنین شرایط جوی احتمال شکستن درختان، آسیب به سازه های موقت، احتمال ریزش بهمن و کولاک وجود دارد که از جمله پدیده های مخرب است.

گلمی تاکید کرد: در چنین شرایطی پرهیز از صعود به ارتفاعات و کوهستان، کنترل کامل استحکام سازه های موقت، پرهیز از سفرهای غیرضروری و حمل تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و آذوقه توصیه می شود.

وی در ادامه گفت: در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (19، 20 و 21 باخمن) دمای هوا بین 3 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و یخبندان به ویژه در مناطق کوهستانی و شمال استان پیش بینی می شود.

غلامی در پایان تاثیر این بارندگی ها را بر شرایط کم بارندگی و ذخیره آب برشمرد و اظهار داشت: سامانه بارشی که در هفته گذشته استان تهران را تحت تاثیر قرار داد حدود 14 درصد از میزان کم بارندگی و کمبود بارندگی هایی که از ابتدا رخ داده است، کاسته است. سال زراعی تا قبل از سامانه بارشی هفته گذشته حدود 63 درصد بود، پس از این بارندگی ها 14 درصد بهبود یافت و تا 25 بهمن به 49 درصد و نسبت به سال گذشته 26 درصد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید