بارش برف و باران در برخی استان ها / استان های غربی و مرکزی یخبندان است

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922702

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور و یخبندان در مناطق غربی و مرکزی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: یکشنبه (4 آذر) در جنوب غرب، غرب کشور، نیمه غرب فارس، بوشهر، جنوب و جنوب غرب کشور. غرب اصفهان و همچنین در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی کردستان در استان های واقع در دامنه جنوبی البرز، مناطق خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف است.

روز اضافه شده: روز دوشنبه (۵ دی) در جزایر شمالی خلیج فارس و برخی مناطق جنوب غرب کشور و استان های بوشهر و جنوب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود. بامداد دوشنبه در مناطق غربی و مرکزی کشور یخبندان پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، با گذر سامانه بارشی از روز سه شنبه (7 دی) در جنوب غرب، جنوب شرق و نواحی استان های ایلام، لرستان و جنوب اصفهان بارش باران پیش بینی می شود. بخش جنوبی کشور در استان های فارس و جنوب بوشهر بارش شدید باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (7 دی) در مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران و برف خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز پنجشنبه (9 دی) در برخی نقاط هرمزگان و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. در شرق کشور پدیده غالب باد و در خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش دما است.

وی افزود: امروز و سه شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴- پیش بینی می شود. و حداکثر دما 5 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه 27) نیمه ابری همراه با مه محلی و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 26 دی ماه) بندرعباس با دمای 21 درجه سانتیگراد گرمترین و بوینر با دمای 13- و 9- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید