بهانه های عجیب کمبود اسکناس

بهانه های عجیب کمبود اسکناس

مشکل نبود اسکناس در دستگاه های خودپرداز دوباره رشد کرده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، اما بانک مرکزی این مشکل را موقتی می داند.به گزارش تجارت نیوز، اگرچه این روزها بیشتر پرداخت ها با استفاده از بانکداری الکترونیکی انجام می شود. خدمات و بدون نیاز به صورت نقدی انجام می شود، اما در بسیاری از مواقع استفاده از پول نقد اجتناب ناپذیر است.

با این حال، اگر این روزها به هر دلیلی به پول نیاز دارید و می خواهید از طریق خودپردازهای بانکی از حساب جاری خود برداشت کنید، احتمالاً با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا بسیاری از دستگاه های خودپرداز در سطح شهر به دلایل مختلف به مشتریان پول نمی دهند. حتی اگر بخواهید مبلغ مورد نیاز خود را از باجه های بانکی دریافت کنید، معمولا بانک ها شما را به دستگاه های خودپردازی هدایت می کنند که پولی در آنها وجود ندارد، در این میان یکی از مهم ترین وظایف بانک ها تامین نقدینگی مورد نیاز سپرده گذاران در زمان تمایل است. اما برای مدت طولانی بسیاری از مشتریان بانک نمی توانند پول مورد نیاز خود را از دستگاه های خودپرداز دریافت کنند.

مشکل مکرر کمبود اسکناس در دستگاه های خودپرداز

مشکل نداشتن وجه نقد در دستگاه های خودپرداز مشکل جدیدی نیست و خودپرداز بسیاری از شعب بانک ها همواره با کمبود نقدینگی مواجه هستند. اما اوج این مشکل در نیمه اول سال جاری و پس از تصمیم وزارت اقتصاد مبنی بر وضع مالیات تراکنش های بانکی بود، زیرا پس از جدی شدن مشکل مالیات تراکنش های بانکی، بسیاری از کسبه و دستفروشان کارت خوان خود را کنار گذاشتند. و فقط نقدی قبول کنید در نتیجه تقاضای مردم به پول نقد برای رفع نیازهای روزانه افزایش یافته و همین امر باعث شده بسیاری از دستگاه های خودپرداز با کمبود نقدینگی مواجه شوند. حتی در آن زمان یک منبع آگاه در بانک مرکزی در گفتگو با تجارت نیوز این کمبود نقدینگی در دستگاه های خودپرداز بانک ها را به دلیل این مشکل تایید کرد.

هیچ بهانه ای برای مدیران بانک ها وجود ندارد!

اگر به شعب بانکی مراجعه کنید که دستگاه های خودپرداز آنها پول نقد نمی دهد با بهانه های زیادی از سوی مدیران آن شعب مواجه می شوید، برخی از این مدیران مدعی هستند که قبض هایی را برای گذاشتن در دستگاه های خودپرداز و قبوض هایی که مردم در شعب به آنها می دهند، دریافت نکرده اند. بانک ها. می دهند، نمی توان آنها را در دستگاه خودپرداز قرار داد. همچنین برخی از این مدیران قبوض وارد شده به شعب را 100 هزار تومان می گویند اما خودپردازهای شعب فقط قبوض 10 هزار تومانی و 50 هزار تومانی را پشتیبانی می کنند، برخی دیگر از مدیران بانکی نیز می گویند مسدود شدن دستگاه های خودپرداز در ساعات غیر فعال است. و مدعی هستند برای جلوگیری از آسیب رساندن به دستگاه های خودپرداز در این ساعات، پرده های خود را پایین می آورند.

آیا کمبود اسکناس موقتی است؟

مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در گفت وگو با فارس در خصوص مشکل کمبود اسکناس در دستگاه های خودپرداز با تاکید بر اینکه مردم برای اکثر نیازهای خود نیازی به اسکناس ندارند، گفت: به هر حال من موافقم که مشکل کمبود اسکناس در برخی از دستگاه های خودپرداز موجود است اما این مشکل موقتی و تنها در برخی از نقاط کشور است.

وی درباره بهانه های مدیران شعب بانک ها از جمله عدم پشتیبانی دستگاه های خودپرداز از اسکناس 100 هزار تومانی نیز گفت: این کم کاری گریبانگیر شعبه بانک می شود. جای تعجب نیست که بانک ها این کار را نمی کنند. با وجود ادعای محرم مبنی بر کمبود موقت وجه نقد در دستگاه های خودپرداز، شواهد نشان می دهد که این مشکل مدت هاست گریبان مردم را گرفته است. شاید بهتر باشد مدیران بانک مرکزی به جای وعده های مکرر برای بهبود وضعیت به فکر این مشکل مردم باشند و با تقویت نظارت بر شبکه بانکی تا حدودی مشکلات را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید