بیانیه گام دوم انقلاب، از اسناد مهم رهبری و نظام در تاریخ انقلاب است

وی در این خصوص افزود: موضوع این سخنرانی درباره آینده کشور است و جوانان باید بیش از دیگران نسبت به این سخنرانی احساس مسئولیت کنند.

رضایی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انسجام زیادی دارد. این بیانیه به جرأت اعلام می کند که نظام جمهوری اسلامی ایران خود را برای اصلاحات نظام و تقویت روزافزون آماده کرده است. فصل به فصل این بیانیه سازگار است.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: نیازمند تحول جدی در مدیریت اقتصادی کشور هستیم. چرا مدیریت از ادارات گرفته نمی شود؟ مجلس باید تلاش کند در حوزه استخراج کسب و کار از مشارکت دولت و مردم در اقتصاد پیگیری کند.

رضایی گفت: بیان گام دوم انقلاب یکی از اسناد مهم رهبری و نظام در تاریخ انقلاب است. در زمان امام راحل هم چنین اظهاراتی داشتیم که نمونه آن اساسنامه روحانیت بود.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب چند نکته مهم وجود دارد و کلیدواژه این بیانیه همان جایی است که رهبران از نظریه نظام انقلابی صحبت می کنند. بر اساس این نظریه، تغییراتی باید در نظام رخ دهد، یعنی با شکل گیری انقلاب و تشکیل نهاد حکومت، نهاد دولتی، یعنی. مدیریت به ویژه در بعد اقتصادی باید اصلاح شود.

رضایی در ادامه تاکید کرد: جوانان انقلابی مجلس بررسی کنند که چه خلأها و خلأهای قانونی برای حضور مردم در عرصه اقتصادی و کاهش اختیارات دولت وجود دارد. تمرکز به این معناست که رؤسای دولت مانند استانداران از اختیارات کافی برخوردار نیستند و تمرکز در وزارتخانه ها صورت گرفته است و گاهی نمایندگان مجلس این وضعیت را تشدید می کنند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اضافه کرد: نیازمند روحیه انقلابی در مجلس هستیم تا بر منافع آنها غالب شود و اختیارات به استان ها منتقل شود.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوزه اقتصادی ناهماهنگی های ساختاری وجود دارد و شاهد تعدد مجالس هستیم. در حالی که ما در دولت هیئت ها و کمیسیون های مرتبط با دولت داریم.

رضایی ادامه داد: این نابرابری ساختاری در حوزه اقتصادی باید برطرف شود و انتظار می رود مجلس آینده این ساختارها را اصلاح کند تا کارایی و بهره وری کشور افزایش پیدا کند، در غیر این صورت اگر حاکمیت شرکتی، تمرکز و ناهماهنگی وجود داشته باشد، رشد و عملکرد اقتصادی وجود دارد. کم خواهد بود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران کشور با اشاره به وظایف این شورا گفت: یکی از وظایف این شورا رسیدگی به مشکلات فوق العاده کشور است که امکان قانونگذاری فوری برای آن وجود ندارد. بنابراین زمان برخی تصمیمات این هیئت کمتر از یک سال است.

رضایی تاکید کرد: شورای عالی در مورد مسائل فوری و فوری تصمیم گیری می کند که اگر به موقع حل نشود به کشور آسیب می رساند.

وی تصریح کرد: ساختار بودجه کشور باید اصلاح شود; اما چون سه قوه ذینفع این ساختار هستند، هرگز حل نخواهد شد. بنابراین در برنامه هفتم توسعه تصمیماتی برای اصلاح ساختار بودجه گرفته شد و در شورای عالی اقتصاد نهایی شد و مجلس نیز تغییراتی در آن ایجاد کرد.

رضایی گفت: شورای عالی اقتصاد برای تسریع در امور کشور و افزایش بهره وری است و هدف دیگری ندارد و مجرای اصلی مصوبات شورای اسلامی است.

یکی از اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تعامل این هیات با مجلس گفت: در مجلس یازدهم تعامل هیات عالی نظارت با مجلس بهبود و تقویت شد.

وی ادامه داد: این تعامل منوط به حضور نمایندگان در جلسات هیات عالی نظارت مجلس و کمیته های آن است. نمایندگان شورای اسلامی باید در کمیته های شورای عالی حضور جدی داشته باشند و با شورای عالی نظارت ارتباط برقرار کنند.