بی هدفی و بی انگیزگی از مهم ترین دلایل کابوس های دوران جوانی است.


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878061

یک روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: بی هدفی، بی انگیزگی و ضعف ایمان از مهم ترین دلایلی است که می توان برای جوانان کوچه و خیابان بیان کرد. بیشتر این مشکل نوجوانان و جوانان 12 تا 22 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ بر اساس آمارهای موجود، 27 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند. کارشناسان معتقدند بزرگترین ثروت هر کشور جوانانی هستند که می توانند با استفاده از دانش، تجربه و انگیزه کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهند. جوانان نقش موثری در تضمین حیات فرهنگی و ملی ملت ها دارند و باید راهکارهایی برای رفع مشکلات پیش روی آنها اتخاذ شود.

امروزه دوردست یکی از مشکلات و آسیب های اساسی جوانان است که کارکنان این حوزه باید بیش از پیش برای حل آن و تدوین راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت بشتابند.

محمدحسن طالبیان روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جوانی اصفهان به صاحب نیوز گفت: این امر دلایلی دارد از جمله اینکه به این جوانان از نظر خانوادگی اهمیت داده نمی شود و در خانواده دیده نشده اند. . از دیگر دلایلی که می توان به آن اشاره کرد انتقام روانی خانواده و کارکنانی است که نتوانسته اند شرایط و شرایطی را برای آنها فراهم کنند. بی هدفی و بی انگیزگی و ضعف ایمان از مهم ترین دلایلی است که می توان برای جوانان کوچه و خیابان بیان کرد. بیشتر این مشکل نوجوانان و جوانان 12 تا 22 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.

طالبیان افزود: یکی از راه های پیشگیری از این دوربرگردان، آموزش مهارت های زندگی اجتماعی و همچنین آموزش مسائل جوانان و جوانان است، از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد تمرکز جوانان برای پیاده روی است. استادیوم های ورزشی که در آن می توانند خود را ابراز کنند.

روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد امکانات تفریحی، فرهنگی، ورزشی، هنری و آموزشی برای جوانان برای پرهیز از مسافت های خطرناک با خودرو و موتورسیکلت که گاه باعث مزاحمت های خیابانی، ناموسی و ارعاب می شود. و وحشت در خیابان و حتی خود مرگ جوان است که باید از آن اجتناب کرد.

یکی از مشکلات کلانشهر اصفهان به ویژه جنوب اصفهان، جوانان اطراف شهر است. مردم برای حل این معضل اجتماعی طوماری نوشته اند. در سطح شهر اصفهان باید الگوی جدی برای برخورد با متخلفان مسائل اجتماعی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید