تاجیکستان یکی از اولویت های ایران در روابط دوجانبه است


ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842704

رئیس مجلس تاکید کرد: تاجیکستان به عنوان کشور، زبان، تمدن و فرهنگ همسایه یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های دوجانبه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در تهران گفت: روابط دو کشور در ماه های اخیر بسیار توسعه یافته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به سیاست دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در خصوص اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه و همسایه گفت: تاجیکستان به عنوان کشور، زبان، تمدن و فرهنگ همسایه کشور است. اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است که فرصتی برای تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور است.

وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور به ویژه با فعال شدن بخش خصوصی باشیم.

امام علی رحمان: ناکارآمدی تحریم ها نشانه پیشرفت ایران است

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با اشاره به قدمت طولانی و ویژگی های عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور از جمله فرهنگ نوروزی، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و جمهوری اسلامی ایران در صلح و آرامش پیشرفت کرده است. فناوری هسته ای.» ناکارآمدی تحریم ها نشان دهنده پیشرفت کشور شماست و ما آمادگی داریم در زمینه های مختلف با ایران همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: مقدمه توسعه این همکاری ها می تواند همکاری های پارلمانی و تقویت و تشکیل گروه های دوستی در بخش های مختلف بین دو کشور باشد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد گسترش همکاری ها در موضوعات مختلف منطقه ای، امنیتی و پارلمانی باشیم. ما می خواهیم و امیدواریم اسناد توافقنامه های دوجانبه امضا شده در تهران با همکاری و نگاه مثبت تهران هر چه سریعتر اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید