تاریخ دفاع مقدس غنی ترین تاریخ فرهنگی است/ خانواده شهدا بهترین الگو برای نسل جوان امروز


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890630

رئیس حلقه مشارکت زنان در حراست مقدس استان کرمان:

طاهری گفت: خانواده های شهدا با صبر و استقامت خود الگوهای بسیار مناسبی برای نسل امروز به ویژه جوانان هستند و همه باید آنها را در همه عرصه های زندگی خود الگو قرار دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فهیمه طاهری مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص چاپ کتاب در حوزه همسران و مادران شهدا گفت: اولویت اول کار ما حفظ تاریخ این گنجینه های بزرگ، چاپ کتاب است.» در این زمینه برای ما افتخار بزرگی است و در استان کرمان اهدافی داریم که با انجمن های بانوان استان دنبال می کنیم که چاپ در حوزه زنان باید به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر در زمان جنگ همکاری مادران، فرزندان و همسران رزمندگان وجود نداشت، نمی توانستند در آرامش بجنگند، ادامه داد: این روحیه نشان از رهبری قدرتمند زنان کشورمان در دوران جنگ دارد و این راهنماها باید تا امروز به عنوان الگویی برای جوانان ثبت شود.

طاهری تصریح کرد: اگر به حمایت های دوران جنگ نگاه کنیم، نقش ارزشمند زنان و مادران کاملا مشهود است و اگر این خدمات هدف و روحیه بالایی نداشت، در جنگ با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم.

وی با اشاره به اینکه نقش زن را بررسی کرده ایم و این نقش ها به 23 مورد تقسیم می شود، تصریح کرد: در تمام نقش های زنان، پاسداشت مقدس الگوی همه حضرت زهرا(س) است یعنی. همه مادران و همسران حضرت زهرا علیهاالسلام الگوی عمل خود قرار می گیرند، اگر صدیقه طاهره علیهاالسلام را در رأس قرار دهیم، می بینیم که آنها خودشان شهدا، مادران شهدا، مادران سربازان و مادران هستند. زندانیان

طاهری تصریح کرد: داستان همسران و مادران رزمندگان و شهدا به خوبی بررسی نشده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کارهای خوبی در کشور انجام شده و شناخته شده است، تصریح کرد: مصاحبه هایی که با فرزندان، مادران و همسران شهدا انجام شده و کتاب هایی که منتشر شده قابل توجه است و می بینیم که کتاب های خانواده ها. شهدا در حال انتشار هستند می توانند نقش مهمی در آموزش داشته باشند.

رئیس امور بانوان اداره کل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: اگر نگاهی به نکات تربیتی، اصول و روش های انجام شده توسط مادر شهیدی که فرزندش به مرحله شهادت رسیده باشد، می شود. اینکه این مادران در هسته اصلی خود با تقوا هستند، اهل خمی و زکات، لقمه های حلال، چیزهایی است که بسیاری از ما در زندگی امروزی از آن غافل هستیم.

وی تصریح کرد: قبل از انتشار کتاب ها، با انجام مصاحبه با این شهدا، متوجه لحظات تربیتی بسیاری در روند زندگی آنها می شویم که امروزه در کتاب های روانشناسی نوشته شده است، این مطالب تاریخ ما را ثبت می کند که ما و حتی نسل های آینده ما باید این داستان را یاد بگیرند. پر از درس و نصیحت است

طاهری تصریح کرد: خدا را شکر می کنیم که در روزگاری زندگی می کنیم که اسناد مادران و همسران شهدا را داریم، اسناد زنده است و با آنها هستیم، این بخشی از تاریخ ماست نه افسانه.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس غنی ترین تاریخ فرهنگی کشورمان است، گفت: امیدوارم همه پای کار بیایند، آثار خوب با مستندات صحیح منتشر شود، برای جوانان امروزی که ندیده اند مفید باشد. جنگ اگر نسل امروز بتواند از اسناد زندگی یعنی ارتباط با خانواده شهدا استفاده کند، در کنار مطالعه کتاب، چیزهای زیادی یاد می گیرد و از طریق آنها می توان سیر اخلاقی، سیره سلوکی، ماهیت را گسترش داد. زندگی، صبر و گذشت در جامعه.

طاهری در پایان تصریح کرد: خانواده های معظم شهدا با صبر و استقامت خود الگوهای بسیار مناسبی برای نسل امروز به ویژه جوانان هستند و همه باید در همه عرصه های زندگی از آنها الگوبرداری کنیم. یاد بگیرید که دشمن همیشه شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید