جولان بانیان، وضعیت فعلی ورزش; دلقک ها و سیاستمداران جای خود را عوض می کنند!


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1838671

انگار عرصه ورزش برای آقایان شیرین است و خوشحالند که بعد از دوران سیاهی، دوستانشان همچنان مشغول ورزش هستند و قصد دارند اینجا بمانند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ورزش ایران مانند هر رشته دیگری در دوره دولت یازدهم و دوازدهم متحمل ضرر و زیان و عقب ماندگی شده و خسارات سنگینی متحمل شده است. اتفاقی که در زمان مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش و جوانان رخ داد. سلطانی فر نیز مانند سایر اعضای کابینه حسن روحانی، بیش از آنکه به ورزش و حل مشکلات بپردازد، به کار سیاسی و حزبی پرداخته و وزارت ورزش و جوانان را به حیاط خلوت سیاسیون و اعضای حزب خود تبدیل کرده است.

حسن روحانی در روز معرفی کابینه خود در مجلس از سلطانی فر به عنوان رایانه ورزشی یاد کرد، اما این رایانه به جای حل محاسبات و برنامه های ورزشی، به معادلات سیاسی می پردازد تا ورزش در زیر سایه سنگین سیاست زدگی فرصتی برای نفس کشیدن نداشته باشد.

سلطانی فر تقریباً تمام عزل و نصب های خود را بر اساس رفقا و سیاسیون انجام می داد و حتی در دقیق ترین و تخصصی ترین آنها از این دکترین عدول نمی کرد تا جایی که از وزارت ورزش یا مدیریت رسانه ای منتسب به آبدارچی استخدام کرد. ورزش به جای تخصص و کیفیت، سیاست حرف اول را زد تا اقوام سلطانی فر بی سهم نمانند!

کامپیوتر معتمد روحانی در سیاست و رفقا تا آنجا پیش رفت که به دندانپزشک شخصی خود پیغام داد تا هیچ یک از انشعابات گسترده و طولانی اعضای حزب و تیم رفقای او بدون پست باقی نماند.

سلطانی فر در همین زمینه توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را یک معضل اقتصادی و یکی از تخصصی ترین سمت های وزارت ورزش حسن کریمی از نزدیک ترین افراد وی دانست که البته از چند صد نفر عبور نکرد. کیلومتر زمین ورزشی قبل. . مدیری از دل سیاست و از ولایت به ورزش آمد و نتیجه این تصمیم سیاسی و انتقال یکی از مهم ترین و تخصصی ترین اماکن ورزشی به سیاسی و غیرسیاسی فاجعه ای بود که مهم ترین آن ما بود. دید در بزرگترین استادیوم ورزشی ایران مجموعه ورزشی آزادی; از مرگ کودکی بی گناه بر اثر قطعی برق تا پروژه گیت های الکترونیکی که پرونده اش همچنان باز است.

کریمی به جای تخصص همه اعضای شرکت توسعه و نگهداری را از بین اقوام و معتمدین خود انتخاب کرد و تقریباً همه اعضای شرکت را از فرمانداری آورد که ربطی به ورزش نداشت.

رضا جلاییان یکی از شخصیت های کریمی بود که ابتدا به عنوان سرپرست مدیریت منصوب شد و بعدها مدیریت ورزشگاه قدیمی شیرودی را برای ترفیع به او واگذار کردند. چهره ای که اساسا نه ربطی به ورزش داشت و نه تجربه ای در ورزش. اما به نظر می رسد که عرصه ورزش برای مردان آنقدر شیرین است و خوشحالند که پس از پایان دوران تاریکی، رفقایشان همچنان در ورزش هستند و قصد دارند اینجا بمانند!

رضا جلاییان برخلاف دیگر نزدیکان جریان اصلاحات در اواخر عمر دولت روحانی مجموعه ورزشی را رها نکرد و رفقای دیروز را تنها گذاشت! وی در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان منطقه شمالغرب تهران منصوب شد تا همچنان در بدنه ورزش حضور داشته باشد. تداوم حضور یک چهره اصلاح طلب و جامانده دوره قبل در قدرت خدمتگزار و مردمی.

علی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با تصمیم عجیبی دستور داد این چهره بازمانده دوران تاریک گذشته به حضور حامیان دولت قبل و البته غیرورزشی ها ادامه دهد. . آنها پایه گذار شرایط کنونی هستند و خرابه های کوچک و بزرگ حاصل حضورشان در عرصه ورزش است.

آرزو می کنم علاوه بر حرفه ای بودن که مهمترین ویژگی است، در انتصاب مدیران و مردم ورزش، شایستگی و شایستگی نیز در نظر گرفته شود تا شاهد حضور کسانی که به آن چسبیده اند و مقصر هستند، نباشیم. وضعیت فعلی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید