خطری در کمین جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد/ هلیکوپتر به آسمان استان رسید؟

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مرد جدیدی تصاحب شد. آیا برنامه خاصی برای پیشگیری و یا کاهش آتش سوزی در شش ماهه اول سال در جنگل های استان وجود دارد؟

امسال نیز آتش سوزی های متوالی در جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست و مسئولان باید از هم اکنون تا دیروقت برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در هفته ها و ماه های آینده چاره اندیشی کنند.



موضوع آتش سوزی جنگل های اراضی چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد اتفاقی است که هر ساله رخ می دهد و بدیهی است که هیچ کاری نمی تواند انجام دهد اما اگر ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل داشته باشد قطعا شاهد خسارات جدی نخواهیم بود. در آینده.

432000 خبر خاکستری

متأسفانه با توجه به تجربیات گذشته آتش سوزی در چهار فصل استان کهگلویه و بویراحمد، اکثر این آتش سوزی ها دست ساز بشر بوده و افراد باید تا حد امکان از روشن کردن آتش در هنگام ورود به طبیعت خودداری کنند.

متأسفانه برخی از افراد ناآگاه می توانند با انداختن حتی یک بطری شیشه ای شکسته یا بطری آب معدنی که چند قطره آب در آن وجود دارد، نور خورشید را متمرکز کرده و باعث آتش سوزی در علفزارها شوند.

432001 خبر خاکستری

با توجه به اینکه باید به تدریج شاهد گرم شدن هوا به ویژه در مناطق گرمسیری استان و همچنین تجربه آتش سوزی ها و خسارات فراوان در سال های گذشته باشیم، انتظار می رود دولت جدید توجه ویژه ای به تامین تجهیزات اولیه آتش نشانی داشته باشد. امکانات جنگلی اقدامات پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد را در نظر بگیرید.

امیدواریم ستاد جدید مدیریت بحران استان، تجهیزات اولیه از جمله بالگرد، فن، تجهیزات بی سیم و گروهی از جمله فلاش بک، لباس نسوز، کفش عمل، دستکش، کلاه، عینک، ماسک و جعبه کمک های اولیه را فراهم کند. جنگل ها و مراتع این سرزمین احتمالا چهار فصل را فراهم می کند.

یکی از مهمترین دغدغه هایی که در بحث تجهیزات وجود دارد، استقرار بالگردهای آتش نشانی در استان است که با اقدامات بعدی دولت قبل حل نشده است و امیدواریم دولت جدید با جدیت بیشتری از سوی مسئولان استانی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. .

432002 خبر خاکستری

گفتنی است، استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است که علاوه بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد از گونه های دارویی کشور را داراست. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید