خطر شیوع بیماری‌های عفونی و تنفسی در نوار غزه رو به افزایش است

سازمان بهداشت جهانی:

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن هشدار نسبت به شیوع بیماری های واگیردار در نوار غزه از ابتلای 180 هزار نفر به عفونت های التهابی و تنفسی در این منطقه طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانیتاکید کرد: همزمان با ادامه مهاجرت وحشتناک و گسترده ساکنان بار غزه در جنوب این منطقه و برخی از خانواده‌ها که چندین بار مجبور به جابجایی و اسکان در مراکز بهداشتی پرجمعیت شده‌اند، من و همکارانم در سازمان جهانی بهداشت به شدت نگران تهدید فزاینده بیماری‌های عفونی هستیم.

تدروس آدهانوم ضمن اظهار نظر در شبکه های اجتماعی با اشاره به ادامه بیماری ساکنان پناهگاه از اواسط آبان تا اواسط آذر گفت: نزدیک به 180 هزار نفر از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و 136 هزار و 400 نفر از اسهال رنج می برند که نیمی از این تعداد است. کودکان زیر پنج سال در حالی که 55400 نفر شپش و گال دارند.

همچنین 5 هزار و 330 مورد آبله مرغان، 40 هزار و 700 مورد بیماری پوستی شامل 4 هزار و 722 مورد تبخال، 46834 هزار و 683 مورد یرقان حاد و 126 مورد مننژیت گزارش شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: این سازمان و شرکای آن همواره در تلاش هستند تا با تامین دارو و تجهیزات آزمایشگاهی برای تشخیص به موقع بیماری‌های عفونی، دسترسی به آب سالم و مطمئن، غذا، بهداشت و بهداشت را بهبود بخشند. هپاتیت.se سعی می کنند



آیا این خبر مفید بود؟