خودروهای برقی مشترک ایران و عمان در راه است

به گزارش خبرگزاری موج


عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت وی در نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عمان خطاب به همتای عمانی خود گفت: دو کشور سال هاست که به دنبال توسعه همکاری های انرژی خود هستند و برای تحقق این امر باید خطوط ارتباطی مشخصی داشته باشیم. که خط انرژی است.خط ارتباطی خود به تسهیل روابط کمک می کند.

وی با بیان اینکه آمادگی سرمایه گذاری در عمان را داریم، افزود: در حوزه انرژی آمادگی داریم در عمان نیروگاه بسازیم یا در کشورهای ثالث مانند آفریقا با شرکت شما نیروگاه بسازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین آمادگی داریم یک شهر صنعتی در عمان ایجاد کنیم و یا میزبان سرمایه گذاران عمانی در ایران باشیم.

علی آبادی گفت: آماده استقبال از سرمایه گذاران عمانی در حوزه های بزرگی مانند معدن، پزشکی و انرژی هستیم.

وی افزود: بر اساس مذاکراتی که با بانک مرکزی ایران انجام دادید، نگرانی مبادلات تجاری دو کشور برطرف شده است.

علی آبادی گفت: برای تسهیل تجارت می توانیم استانداردهایی را در اختیار یکدیگر قرار دهیم. در حوزه حمل و نقل نیز آمادگی راه اندازی خطوط کشتیرانی را داریم و اگر هر دو کشور آمادگی سرمایه گذاری داشته باشند، آماده سرمایه گذاری هستند.

وی با بیان اینکه می توانیم فعالیت های مشترکی در زمینه برق رسانی حمل و نقل داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه دو کشور در زمینه برق رسانی حمل و نقل فعال هستند، می توانند با همکاری یکدیگر خودروهای برقی در منطقه تولید و صادر کنند.

علی آبادی افزود: دو کشور می توانند برای رفع نیازهای مردم منطقه با یکدیگر اتحادیه صنعتی و صنفی داشته باشند.

همچنین قیس بن محمد آل یوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز در این نشست گفت: افق های جدیدی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد که می توانیم آن را با اقتصاد جهانی ادغام کنیم.

وی افزود: روابط تجاری دو کشور قوی است و اخیرا حجم این روابط بین دو کشور افزایش یافته است.

الیوسف ادامه داد: شرکت های جدید ایرانی زیادی اخیرا در عمان تاسیس شده اند که امیدواریم در آینده نیز ادامه پیدا کند.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ادامه داد: اقتصاد عمان زمینه های مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده و با آغوش باز پذیرای ایرانیان است، آنها می توانند با سهام صد درصد در کشورمان ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبان می توانند در حوزه هایی مانند گردشگری، لجستیک صنعتی و امنیت غذایی و سایر بخش ها فعالیت کنند.

الیوسف گفت: از بنادر ایران و عمان می توانیم برای صادرات مجدد به کشورهای دیگر همکاری مشترک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما خواهان توسعه روابط اقتصادی و تجاری و توسعه توسعه پایدار هستیم.

الیوسف افزود: در زمینه تولید گاز، لوازم خانگی و خودرو، گردشگری، کشاورزی، ماهیگیری و ایجاد شهرهای صنعتی و زنجیره تولید همکاری مشترک داشته باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم تفاهم نامه مشترک حمایت از سرمایه گذاری بین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان امضا شد.

تفاهم نامه همکاری فناوری و فناوری با اتاق بازرگانی عمان امضا شد.


آیا این خبر مفید بود؟