دستگیری اکبری ابهت دستگاه اطلاعاتی انگلیس را متلاشی کرد

ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923383

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای به تشریح مجازات و ابعاد مختلف حمله به سرویس اطلاعاتی انگلیس پرداخت و نوشت: با شناسایی و دستگیری علیرضا اکبری، حیثیت سازمان اطلاعات انگلیس و مرز امن جاسوسان این کشور تبدیل شده است. متلاشی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت اطلاعات درباره مجازات علیرضا اکبری اطلاعیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

پس از توفیق سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و دستگیری یکی از مهمترین جاسوسان و عوامل نفوذی رژیم منحوس انگلیس و سپس محاکمه و اجرای حکم قانونی ایشان توسط دستگاه محترم قضایی کشور، ما شاهد واکنش عصبی و دیوانه وار دولت بریتانیا بودیم. این واکنش افسارگسیخته و غیرعادی دولتمردان بریتانیا دلایل روشنی دارد که از دید کارشناسان سیاسی و امنیتی پوشیده نیست.

با این ضربه به حیثیت و اعتبار مدعی قدیمی ترین سرویس جاسوسی در نزد افکار عمومی و سازمان های اطلاعاتی جهان و دیگر جاسوسان آن سازمان اطلاعاتی؛ سقوط کرد و انگیزه افسران اطلاعاتی و جاسوسان آنها را با چالش های اساسی مواجه کرد. از سوی دیگر حیثیت سیستم اطلاعاتی انگلیس و مرز امن جاسوسان آن شکسته شده و افسران اطلاعاتی این سازمان با این چالش مواجه هستند که چگونه آبرو و اعتماد خود را به عوامل خود بازگردانند؟ آیا همانطور که او ادعا می کند، انگلیس امن ترین شبکه جاسوسی را دارد که هرگز کشف و مجازات نمی شوند؟ اطلاعات به دست آمده توسط سرویس جاسوسی بریتانیا نشان می دهد که این بحران; او ماهیت وجودی و عملکردی دستگاه اطلاعاتی بریتانیا را زیر سوال برد. این پیروزی به حدی بی‌سابقه است که مایه حیرت کارشناسان و کارشناسان اطلاعاتی شده و در مدت کوتاهی که موضوع رسانه‌ای شد، درخواست‌های متعددی از سوی برخی دستگاه‌های اطلاعاتی برای توضیح تجربیات این پرونده دریافت شده است. .

رژیم منحوس انگلیس که با فشار فزاینده افکار عمومی در مورد مشکلات داخلی خود مواجه شد، تصمیماتی گرفت که ریشه در استیصال داشت. از جمله پیوستن آمریکا، فرانسه و آلمان به جنگ رسانه ای علیه ایران. اشک تمساح غربی برای اکبری به این دلیل است که نهادهای نظامی ایران همواره مورد حملات رسانه ای و اطلاعاتی کشورهای غربی بوده اند. پس چگونه و با چه توجیهی به راحتی و به سرعت به یکی از کارمندان آن اقامت و تابعیت اعطا کردند؟

زمانی که انگلیسی ها اکبری را در دو مرحله جاسوس کردند، فرار او از ایران را برنامه ریزی کردند، بیش از دو میلیون یورو به او پرداخت کردند، خانه های اشرافی در وین، لندن و جنوب اسپانیا در اختیار او گذاشتند و خارج از روال معمول، یک V به او دادند. کارت اقامت، سپس تابعیت و پاسپورت انگلیسی؛ آنها خوب می دانستند که او را به چه سرنوشتی سوق می دهند. آیا قرار بود حضور یکی از فرمانداران SIS و نماینده پارلمان انگلیس در دادگاه لندن باعث تسریع در اخذ تابعیت اکبری به دلیل نوع دوستی انگلیسی ها و کمک به مهاجران باشد؟ اجرای این حکم نتیجه مستقیم جنایت اطلاعات انگلیس بود.

رژیم انگلیس با حرص و طمع از علیرضا اکبری اطلاعات مربوط به پروژه های مخفی نظامی و موشکی ایران، روش های دور زدن تحریم ها، اطلاعات مربوط به برخی نهادهای امنیتی، دفاعی و سیاسی کشور و علمای بزرگی چون شهید فخری زاده و این جاسوس میهن پرست را بدون توجه به میزان موفقیت درخواست کرد. . او تمام تلاشش را می کند تا این نقش خائنانه را بازی کند. خیانت علیرضا اکبری به کشورش محصول بازی ناپاک رژیم انگلیس بود که با سوء استفاده از نقاط ضعف او را به مسیر خیانت کشاند و عملاً همان رژیم خبیث باید پاسخگوی فرار و خیانت و مجازات باشد. جاسوس اکبری نه کسی که به دروغ لباس عزا بپوشد و خون او را بخواند.

وزارت اطلاعات قاطعانه اعلام می کند که از این پس بازی با ابزارهای کثیف مانند ویزا و اقامت برای آلوده کردن یا اعطای تابعیت برای جلوگیری از مجازات جاسوسان ثمربخش نخواهد بود و اکنون خط ناتوانی دائمی بر روی مصونیت کاذب ایجاد شده توسط سرویس اطلاعاتی انگلیس کشیده شده است. .

بریتانیایی های حیله گر که هنوز در توهم قرن نوزدهم تفرقه بینداز و حکومت کن زندگی می کنند، شروع به ایجاد خطوط شیطانی اختلاف بین نهادها و سلیقه های مختلف کشور کردند. در همین رابطه مجازات قانونی این عنصر خیانتکار تضاد سلایق و قدرت سیاسی کشور; منتسب و همه مقامات و رسانه های انگلیسی در این سناریو نقش داشتند. آنها از یک سو اتهاماتی را به برخی نهادهای دفاعی و امنیتی و مقامات برجسته کشور وارد کردند و در عین حال به دروغ بر خطوط نادرست «میانه رو- افراطی» تأکید کردند.

وزارت اطلاعات قاطعانه می‌گوید که اگر مقامات کشور و طیف‌های مختلف سیاسی وفادار به جمهوری اسلامی ایران در برخی مسائل داخلی نظرات متفاوتی دارند (که کاملاً طبیعی است)، در مورد خباثت رژیم انگلیس و دشمنی آن اتفاق نظر دارند. علیه این کشور و ملت رویکرد مقامات، رسانه ها و جریان های سیاسی کشور به مجازات یاسوس اکبری مؤید این گفته است.

واضح است که این ضربه سنگین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بر پیکر سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (SIS) اولین اقدام ضد جاسوسی ایران علیه انگلیس نیست و نخواهد بود. آخر. اما قطعا نقطه عطفی در شناسایی و برخورد جدی با جاسوسی ایران اسلامی توسط عناصر بدخواه انگلیسی است که با قدرت و جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت. لذا توصیه می شود افرادی که با معرفی خود به وزارت اطلاعات به نحوی در دام سرویس های جاسوسی افتاده اند از نرمی و ادب اسلامی استفاده کنند. در غیر این صورت از تعقیب و مجازات مصون نخواهند بود.

در پایان لازم است از همکاری مجدانه ضابطان محترم قوه قضائیه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که نقش موثری در رسیدگی، تعقیب و مجازات جنایتکاران ایفا کردند قدردانی شود. این جاسوس انگلیسی با همکاری آنها.

دیدگاهتان را بنویسید