رئیس سابق بانک مرکزی در حال محاکمه است

رئیس سابق بانک مرکزی در حال محاکمه است

روز جدید : لی الله سیف به اخلال در نظم و آرامش بازار ارز در کشور متهم و به 10 سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ولی الله سیف و دیگر متهمان فردا یکشنبه در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار می شود.

دیوان عالی کشور پیشتر با از سرگیری محاکمه متهمان پرونده فساد بانکی موافقت کرده بود. در این پرونده، ولی الله سیف، رئیس وقت بانک مرکزی، متهم به اخلال در نظم و آرامش بازار ارز کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز به میزان است. وی به مبلغ 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و همچنین سهل انگاری و سوء مدیریت در دوران تصدی خود به 10 سال زندان محکوم شد.

همچنین سیداحمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به اخلال در نظم و آرامش بازار ارز کشور و بسترسازی برای خرید و فروش غیرقانونی ارز در بازار ارز است. به مبلغ 159 میلیون و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 هزار یورو و سهل انگاری و سوء مدیریت در دوره محکومیت خود به هشت سال زندان محکوم شد.

پیش از این نیز خبری مبنی بر دستور رهبر انقلاب در خصوص پرونده عراقچی منتشر شده بود که ذبیح الله خدائیان سخنگوی وقت قوه قضائیه در این باره گفته بود: در مواردی که درخواست به مقام معظم رهبری ارسال می شود، هر زمان که رهبری همیشه دستور می دادند. آنها بر اجرای قانون و اینکه حق هیچکس چه در مرحله صدور و چه در مرحله اجرای حکم ضایع نشود تاکید کردند.

در این مورد تاکید بر اعمال قانون و عدم تضییع حقوق محکومان است.

با توجه به اینکه محکومان این پرونده درخواست اعاده دادرسی داشتند و پرونده در دیوان عالی کشور مطرح شد، دیوان عالی کشور به اعاده دادرسی رسیدگی و بر این اساس حکم نقض و اجرا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید