رشته امر به معروف و نهی از منکر مدرک دکتری دریافت می کند

رشته امر به معروف و نهی از منکر مدرک دکتری دریافت می کند

رئیس مرکز احیای بینش امربه معروف و نهی آزمون گفت: قرار است دوره ای در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان رشته امربه معروف و نهی ازمانکار آغاز شود و برنامه درسی در این رشته تهیه شود.

به گزارش ایرنا، مهران صمدی شامگاه یکشنبه در وبینار نخستین نشست مجازی تبیین رویکردهای جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: هیات علمی متخصص و علاقمند. اعضا می توانند در تولید محتوای کتاب آموزشی این حوزه مشارکت داشته باشند. بخشداری باید با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همکاری کند.

وی ادامه داد: وقتی بحث دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود بلافاصله ذهن به مقوله حجاب و عفاف می رود در حالی که حوزه این دو فریضه بسیار گسترده تر از حجاب و عفاف است.

وی افزود: حجاب و عفاف نیز بسیار مهم است، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم، مثلاً اگر امروز به هموطن خود توصیه کنیم که نقاب بزند یا به عابری بگوییم از مسیر پیاده روی یا پل عابر عبور کند. همچنین اگر به هموطن خود بگوییم سفر غیرضروری نکند، یا به راننده بگوییم از چراغ قرمز نگذرد، یا به تاجری توصیه کنیم زیاده روی نکند، یا به همسایه توصیه کنیم که آب بنوشد، خوب عمل می کنیم. در ماشین منع از نفی.

وی در خصوص تبیین رویکرد جدید ستاد فرماندهی به امر به معروف و نهی از منکر در کشور، ادامه داد: مناطق فریضتین در همه عرصه های زندگی حضور دارند و مصادیق آن وجود دارد، بنابراین اولین قدمی که از شما می خواهیم این است که مشخص کنید در کجای عرصه ها قرار دارد. از فریضتین وارد؟ و اولویت ها چیست؟

رئیس مرکز احیای بصیرت امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید علم داشته باشد. اعضای هیئت علمی در زمینه تخصصی خود آگاه هستند. مثلا دکتری اقتصاد در رشته های احتکار، مزایده و بانک و دکتری محیط زیست در رشته های جنگل زدایی، معدن، معدن، شهرسازی یا بهداشت شهری و دکتری مهندسی عمران می تواند وارد شود. در کارهای ساختمانی و ساختمانی و بی توجهی ها و سوء استفاده هایی که موجب امر به معروف و نهی از منکر دولت می شود وارد شود.

صمدی افزود: فلسفه تشکیل این گروه های جستجو توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل گروه های جستجو و راهنمایی مسئولان است. یعنی می آیند و از مسئولان درخواست می کنند و قصور و کوتاهی و مشکلات را گوشزد می کنند.

وی ادامه داد: در گام اول باید تفاهم نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی منعقد شود که وظیفه آن حمایت و کمک به ستاد و قرارگاه در حوزه است. دانش، درک، کمک حقوقی و حقوقی.
دوره دکتری امربه معروف و ناهی دل منکر راه اندازی می شود

مسئول قرارگاه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: همکاران پس از امضای تفاهم نامه در دوره های امر به معروف و نهی از منکر شرکت می کنند تا از نظر علمی کاملاً شریف شوند. علم و دانش و نیز آداب و مراتب و مراحل و باید با نحوه انجام وظایف خود آشنا شوند زیرا گاهی افرادی که در این زمینه ها تجربه و اشراف ندارند به قصد امر معروف وارد می شوند اما در عمل. اعمال بد می کنند.

صمدی افزود: کار بعدی جمع آوری شبهات است زیرا قطعا دانش آموزان دچار تردید می شوند و همچنین هیات علمی نیز سوالاتی خواهند داشت. بدخواهان کشور را معرفی کنیم و به این شبهات پاسخ دهند.

وی ادامه داد: کار بعدی که می خواهیم انجام دهیم این است که انتظار داشته باشیم پایان نامه ها به سمت موضوعات بین رشته ای سوق داده شود و تا پایان سال 1400 هزار پایان نامه و رساله در منطقه مهدوی و حداقل سه رساله در فریضتین در این راستا هدایت شود. منطقه در هر استان نه برای دفاع بلکه برای تایید عنوان و دانش آموز برای شروع تحقیق.

رئیس مرکز احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: گام بعدی که بسیار مهم است تشکیل گروه های مطالبه گری است و کسانی که می خواهند گروه مطالبه گری تشکیل دهند می توانند با «میدان مطالبه» تماس گرفته و مطالعه کنند. دستورالعمل ها.

صمدی اضافه کرد: مرکز پژوهش های مجلس هر ساله اولویت ها و مشکلات هر استان را به تفکیک منتشر می کند و گروه های جستجو می توانند با همان اولویت ها نسبت به انتخاب حوزه کاری و مشکل و ثبت نام در سایت فیلد جستجو اقدام کنند و دریافت کنند. مجوز ظرف مدت 10 روز که به صورت قانونی و رسمی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و از طریق استان به آنها می رسد و درخواست رسمی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر نیز معاونتی به نام معاونت علمی و آموزشی وجود دارد، وظیفه این معاونت تهیه محتوای آموزشی برای گروه های مطالبه گر است و باید یک واحد درسی و این واحد درسی مشخص شود. در دانشگاه ها تدریس خواهد شد.