تشکیل 400 سازمان امر به معروف و نهی از منکر در استان قزوین

بحری در این جلسه اظهار داشت: باید به سمتی برویم که مردم همان طور که نماز می خوانند به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پایبند باشند. خاطرنشان می شود برخلاف دیدگاهی که در جامعه وجود دارد، این ستاد مکلف به برخورد و تصمیم گیری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیست، بلکه از طریق این ستاد سعی در ایجاد تشکل ها و ساختارهایی برای مطالبه گری دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ستاد موظف است در صورت نیاز از خاطیان حمایت کند، ادامه داد: بر اساس مصوبه 427 و مصوبه 820 شورای عالی انقلاب اسلامی هیچ مسئولیت مستقیمی در حوزه حجاب و عفاف نداریم. .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: از نظر تشکلی، مرکز برای هر استان یک سهمیه تدوین کرده است. که 300 سازمان شروع به فعالیت کرده اند و 100 سازمان دیگر در زمینه صدور مجوز و تاسیس فعالیت دارند.

بحری گفت: در خصوص استفاده از افراد و سرمایه اجتماعی و نخبگان، هر سازمانی حداقل به 5 نفر نیاز دارد. اشاره به چیزی است که به طور خاص برای رسیدگی به مورد خوب و بد ایجاد شده است.

1084fd51 3c5f 4a96 8afa 0bf151bd1426 خبر خاکستری


«توسعه عاشورا با امر به معروف و نهی از منکر» شعار محرم امسال است.

سیدی در این جلسه اظهار داشت: هر ساله دهه اول محرم به نام دکه امر با معروف نهی یا منکر معرفی می شود و برای امسال شعار «گسترش عاشورا با دستور معرب و نهی یا منکر» انتخاب شده است. ماه ادامه دارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و رسانه ای افزود: از جمله کارهایی که برای این دهه طراحی و برنامه ریزی شده است، تولید سرود عاشورا و تهیه اتوبوس دوطبقه برای اجرا در سطح شهر در این دهه است. و همچنین ایجاد فضای شهری از طریق پوسترها و بیلبوردهای طراحی شده برای این دهه، در سطح شهر نصب می شود.

وی یادآور شد: تهیه استیکرهایی که برای وسایل نقلیه و اماکن عمومی استفاده می شود و همچنین طراحی مسابقه کتابخانه های کشوری که برگزار کننده این دوره از مسابقات در استان قزوین است را برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: یک سری از دوستان می گفتند که دیگر کلمه «خیر» در جامعه رایج نیست، پس بیایید جایگزینی برای این کلمه پیدا کنیم، اگر خداوند در 15 آیه شریفه، مستقیماً از کلمه «حرام از منکر» و «خیر» استفاده کرده است. قرآن کریم نمونه هایی از امر به معروف و نهی از منکر در آیات 70 تا 80 قرآن کریم ذکر شده است.

10f83382 0937 4faf b59e a906c8269341 خبر خاکستری

ما به دنبال سازمان های تخصصی هستیم

گرمی در پایان این نشست تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که ستاد انجام می دهد، تشکیل تشکل های مردمی در حوزه های تخصصی است چرا که برای ورود به این امر نیاز به روش های تخصصی است، از این رو در رویکرد جدید ستاد. این امر به صورت تخصصی توسعه می یابد و گروه هایی تشکیل می شود که حفظ می شوند و هر گروه امر به معروف و نهی از منکر را به صورت تخصصی انجام می دهند.

وی افزود: این اقشار در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی، ارائه خدمات، عفاف و حجاب، گردشگری، آموزش و فناوری، طب سنتی، بهداشت و سلامت، محیط زیست، تربیت بدنی، هنر و رسانه در معرض آسیب های اجتماعی و مشکلات خانوادگی هستند. خود را پوشش می دهند و حمایت می کنند.

سرپرست معاونت امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در پایان گفت: منطقه بعدی ناحیه محلات است که تشکیل شده و با محوریت مساجد و ائمه جماعات می توانند شورایی تشکیل دهند. خوب است که طبق قانون و پشتیبانی، توسط ستاد ارائه می شود. همچنین با متمرکز ساختن امام جماعت و مساجد به آنها کمک می کند تا مشکلات محلات را حل کنند تا در سطح جامعه نفوذ نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید