ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان کشور/ هیچ روستایی در کشور با بررسی طرح هادی معطل نمی شود.


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881262

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مصطفان منعقد شده و 20 هزار واحد مسکونی در این زمینه ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ؛ اکبر نیکزاد در دیدار با دهیاران و دهیاران میاندوآب، باروک و چهاربرج با اشاره به اجرای طرح دهیاری روستایی گفت: هیچ روستایی در کشور انجام نخواهد شد. منتظر بازنگری در صفحه راهنما و هر جا که نیاز به بازنگری در طراحی هادی وجود دارد باشید.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمامی مشکلات را در قالب ضوابط و مقررات قابل حل دانست و گفت: در بازنگری در برنامه های دهیار باید بیشترین توجه را به رفع مشکلات موجود معطوف کرد.

وی با اشاره به عزم دولت برای محرومیت زدایی، افزود: در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان منعقد شده است و در این راستا 20 هزار واحد مسکونی قرار خواهد گرفت. ساخته شود.

نیکزاد با اشاره به اهمیت تامین مسکن و شرایط مناسب زندگی در روستاها، گفت: توسعه روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات را حل می کند و هر چه امکانات رفاهی در روستاها بیشتر شود، اشتغال و درآمد پایدارتر افزایش می یابد..

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه 40 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل کوچک بودن مساحت روستا، برخی از اهالی روستا مجبور به تهیه مسکن و ساخت و ساز خارج از محدوده هستند. قانونی بودن تامین انشعابات آب، برق و گاز علاوه بر خدمات رسان و دهیاران نیز با مشکل مواجه هستند و به صراحت می گوییم اساس ساخت و ساز در محدوده روستا تابع مقررات و ضوابط طرح سیم و محدوده روستا است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای پروژه دهیاران و سهمیه ساخت مسکن برای افراد محروم خبر داد و گفت: از تصمیمات اتخاذ شده در این سفر در خصوص اجرای برخی پروژه ها تا 2 ماه آینده بازدید خواهم کرد و باید انجام شود. برآورده شد.”

همچنین امام جمعه چهاربرج و فرمانداران میاندوآب و چهاربرج در این دیدارها مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید