سازمان جهانی بهداشت: پایان اپیدمی کرونا در چشم است

سازمان جهانی بهداشت: پایان اپیدمی کرونا در چشم است

روز جدید سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با اشاره به وجود فرصت بالقوه برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا، از کشورهای جهان خواست تا از این فرصت برای پایان دادن به این بیماری استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل گفت: تعداد مبتلایان به کووید-19 که از زمان شناسایی در اواخر سال 2019 میلیون ها نفر را کشته است، به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به حد خود رسیده است. سطح پایین هفته گذشته از مارس 2020 وارد شد.

وی افزود: ما هرگز در موقعیت بهتری برای پایان دادن به این اپیدمی نبوده ایم. اگرچه این بیماری هنوز به پایان نرسیده است، اما پایان آن نزدیک است و جهان باید از این فرصت بیشتر استفاده کند. اگر اکنون از این فرصت استفاده نکنیم، در معرض سویه های بیشتری از ویروس کرونا قرار خواهیم گرفت که به معنای مرگ و میر، اختلالات و بی ثباتی بیشتر خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت درباره کووید-19، تعداد مبتلایان به این بیماری در هفته منتهی به 4 سپتامبر به 4.2 میلیون و 200 هزار نفر رسید که نسبت به هفته قبل 12 درصد کاهش داشته است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که رهبران جهان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری راه حلی برای مشکلات نسل کنونی و آینده بیابند.

وی گفت: امیدواریم کشورهای عضو سازمان ملل بتوانند در فضای همکاری راه حلی برای مشکلات نسل حاضر و نسل های آینده بیابند، حتی اگر در بسیاری از زمینه ها اختلاف نظر داشته باشند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: مشکلات و چالش های جهان به تنهایی قابل حل نیست. مسائل چند وجهی نیازمند راه حل های چند وجهی هستند. دنیا پر از مشکلات است و همه این مشکلات به هم مرتبط هستند. اگر به دور دنیا نگاه کنیم، خواهیم دید که مشکلات و چالش هایی مانند تغییرات اقلیمی، جنگ و قحطی کم نیستند.

سخنگوی گوترش ادامه داد: مشکلات چند وجهی معمولاً راه حل های چند وجهی می طلبد و شرایط از همه جهات دشوار است. هم از منظر انسانی و هم از منظر توسعه سیاسی و انسانی، بارقه های امید به وضوح دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید