شرط دریافت گاز یارانه ای اعلام شد

شرط دریافت گاز یارانه ای اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر لزوم ثبت نام متقاضیان در سامانه پذیرش فرآورده های نفتی (SEDEF) برای دریافت گاز مایع تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری نسب گفت: گاز مایع (LPG) با قیمت یارانه ای توزیع می شود، اما تمامی متقاضیانی که برای مصارف خانگی یا مشاغل کوچک نیاز به دریافت گاز مایع دارند باید در سامانه دریافت فرآورده های نفتی و از طریق این بستر الکترونیکی ثبت نام کنند. سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند، افزود: دولت در تلاش است تا محصولات یارانه ای را به عنوان مصرف کننده اولیه به مردم برساند و آنها را از شبکه دور نگه دارد، بنابراین تلاش شده تا انواع محصولات با قیمت یارانه ای از طریق بسترهای اینترنتی توزیع شود. شفاف تر

وی افزود: دولت همچنین سوخت نیروگاه ها را با نرخ یارانه ای تامین می کند تا برق با نرخ یارانه ای در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین تمام تلاش دولت این است که مردم مشکل سوخت نداشته باشند و مشکل سوخت نداشته باشند. محصولی که از آن نیاز به آنها تامین می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: ماهیت شکل گیری سامانه سدف که زیرساخت های آن در سال های اخیر آماده و تکمیل شد، شناسایی نامزدهای واقعی گاز مایع بود که فاقد آن هستند. دسترسی به گاز شهری و سوخت یارانه ای از این طریق در اختیار این افراد قرار گیرد.

سالاری نسب تصریح کرد: دستگاه های کارتخوان را حتی به روستاهای صعب العبور ارسال کرده ایم و قیمت گاز مایع از این طریق پرداخت می شود. به همین ترتیب، نفت سفید از طریق مراکز خرده فروشی و با قیمت یارانه ای در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی افزود: توزیع الکترونیکی گاز مایع را از سال گذشته آغاز کردیم و سیستان و بلوچستان بیشترین نیاز را داشت. در این استان 100 درصد ثبت نام انجام شده و حتی عشایر نیز ثبت نام کرده اند اما بخشی از هزینه ها مربوط به بنگاه های کوچک است که سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) وظیفه شناسایی این بنگاه ها را بر عهده دارد و باید هویت آنها مشخص شود. تایید شده و با تایید سازمان صمت استان، LPG نیز در اختیار این مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: به نظر می رسد کمتر از 10 درصد نیاز LPG کشور مربوط به نیازهای بدون یارانه است که در صدد هستیم از طریق سدف توزیع کنیم.

سالاری نسب تاکید کرد: این شرکت تنها وظیفه توزیع گاز مایع را بر عهده دارد و قیمت گذاری و نظارت بر توزیع بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ستاد تنظیم بازار است.

وی تصریح کرد: شرکت های توزیع کننده نیز به عنوان زیرمجموعه وزارت حراست تعیین شده اند تا به همین صورت نظارت شوند تا LPG را با نرخ یارانه ای 27 هزار و 900 تومان در هر کپسول توزیع کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: هدف از مصوبه مجلس و بخشنامه دولت ایجاد شفافیت در فرآیند عرضه سوخت است و در این راستا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده و سیستم بانکی نیز به تعهدات خود عمل کرده است. آماده تحویل 100 درصد گاز مایع در کشور به صورت الکترونیکی جهت تسهیل در روند شفافیت در عرضه محصولات.

سالاری نسب تاکید کرد: البته خانوارهایی که به گاز شهری دسترسی دارند LPG یارانه ای دریافت نمی کنند اما باز هم دولت در این زمینه تسهیلاتی را فراهم کرده و وزارت حراست نیز ادعای بنگاه های کوچک را بررسی و تایید می کند.

وی تصریح کرد: هیچ کمبودی وجود ندارد و اولویت اصلی تامین نیاز مردم است و هر مقدار گاز مایع که شرکت های توزیع بخواهند تحویل می شود اما باز تاکید می کنیم که توزیع فقط در سدف انجام می شود.

ثبت نام متقاضیان دریافت گاز مایع یارانه ای در سامانه درخواست فرآورده های نفتی الزامی است.

همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: توزیع گاز مایع یارانه ای تنها از طریق سامانه دریافت فرآورده های نفتی (SEDF) انجام می شود و متقاضیان باید در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (SEDF) ثبت نام کنند.

در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس قانون مصوب شورای اسلامی، کلیه هموطنانی که متقاضی گاز مایع یارانه ای هستند باید در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سداف) ثبت نام کنند.

متقاضیانی که موفق به ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی نشده اند به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir/ مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به آدرس https://www.niopdc.ir/ مراجعه و یا با سامانه ارتباط مردمی 09627 تماس حاصل فرمایید.
ایسنا