شیرین شدن یاسوج و گچساران در زنجیره تولید/طعم مردم


زمان: 20:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878523

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:

مدیرعامل فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی دو کارخانه بزرگ تولیدی در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یاسوج ، کارخانه قند یاسوج در سال 1344 در منطقه اکبرآباد یاسوج به عنوان صنعت اصلی استان تاسیس شد و از ابتدای فعالیت خود شیرینی های تلخ و فراوانی را تجربه می کند.



داستان هزار و یک شب مادر کهگیلویه و بویراحمد فرمان امام خمینی (ره) برای افزایش تولید و شنیدن سوت فعالیت.

اگر بخواهیم سرنوشت این کارخانه را در 2 دهه گذشته دنبال کنیم، می‌توان گفت: در سال 1388، 63 درصد سهام کارخانه توسط بخش خصوصی خریداری شد و مابقی به اشخاص حقیقی و حقوقی رسید. اتفاق تلخ، مالک کارخانه در سال 1983 ورشکست شد. کارخانه را اعلام کرد و به مدت 7 سال به کما رفت.

در سال 1370 دولت به دلیل تعهداتی که به بانک داشت، 83 درصد از کارخانه قند یاسوج را به بانک تجارت واگذار کرد تا این بانک در سال 1395 به قیمت سال 1348 به صورت مناقصه کارخانه را به بخش خصوصی بازگرداند.

این کارخانه بزرگ صنعتی و تولیدی یکی از سرمایه های مهم استان برای مقابله با بیکاری و اشتغال زایی و سرمایه گذاری در استان به شمار می رفت اما با بی تدبیری به دلیل نواقص در واگذاری رای سال 1395 از درون قوه قضائیه تخریب شد و این واگذاری لغو و حق برگردانده شد. به بانک.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه (زمان) اسفند 99 در بازدید از کارخانه قند یاسوج خواستار راه اندازی هر چه سریعتر این کارخانه در چرخه تولید شد.

در بازدید محمد محبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1400 از استان کهگیلویه و بویراحمد و در بازدید از کارخانه قند یاسوج، این واحد تولیدی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واگذار شد تا مردم یاسوج دوباره منتظر شنیدن صدا هستند. با بوق کارخانه مهربان باشید.

متاسفانه خرابکاری و سرقت از یک کارخانه سنگ مقابل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان به گونه ای که مردم در اولین روزهای این انتقال صدای دلگرم کننده بوق کارخانه را نمی شنوند و امروز پس از گذشت بیشتر بیش از 5 ماه است که خبرنگار ما به تعمیر مادر صنعت کهگیلویه و بویراحمد ادامه می دهد شایان نادری مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

مدیرعامل فرمان امام (ره) در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سفر این مخبر به استان کهگیلویه و بویراحمد در اسفند ماه 96 وضعیت شرکت فرآورده های غذایی و قندی یاسوج را از طریق بررسی فنی، حقوقی و مالی بررسی کرد. کارشناسان در دستور امام خمینی (ره) برای راه اندازی مجدد این واحد صنعتی آمده است: 51 درصد از سهام کارخانه در دی ماه 1400 به این کارخانه واگذار شد تا تعمیرات اساسی کارخانه در دستور کار فوری کارخانه قرار گیرد.

شایان نادری با اشاره به انتخاب ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت افزود: برنامه تعمیر، تعویض و خرید قطعات هر چه سریعتر وارد زنجیره اجرایی شد تا از خرابه های قند خارج شویم. کارخانه و آماده راه اندازی مجدد.

وی بر هم افزایی دستگاه های اجرایی برای راه اندازی مجدد این کارخانه که نماد صنعت مادر کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد و گفت: اگر اتحاد و هم افزایی بین دستگاه ها وجود نداشته باشد، بی شک کار سخت می شود و زمان بر است.» ممکن است توسعه استان را کند کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشت چغندر قند را تولیدی پر رونق در استان اعلام کرد و گفت: با راه اندازی کارخانه برای بیش از صد نفر اشتغال مستقیم خواهیم داشت.

نادری گفت: اشتغال در کارخانه با نیروهای بومی کشور در اولویت است و از تجربیات خوب نیروهای قبلی کارخانه استفاده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت 120 منزل مسکونی این کارخانه گفت: بانک تجارت باید طبق تعهد موجود این منازل را که جزو اموال شرکت مواد غذایی است واگذار کند که انجام نشده است. . هنوز. و ما منتظریم که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

مدیرکل اجرایی امام خمینی (ره) از راه اندازی و تولید دو کارخانه قند و گیاهان دارویی در گچساران خبر خوشی را خبر داد و گفت: کارخانه قند یاسوج تا پایان سال اولین شکر زرد را تولید و کام مردم را شیرین می کند.

وی می گوید: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع با زیربنای 4 هزار و 500 متر مربع با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا نیمه دوم سال 1401 به بهره برداری می رسد.

نادری اشتغال مستقیم 50 نفر در این کارخانه را بیان کرد و گفت: تاکنون به بالای 100 میلیارد تن رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید