ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در کشور‌های اسلامی

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد؛

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: واقعه غدیرخم باید به عنوان فرهنگ ولایتمداری که راه حل آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) است به جهانیان عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری مازندران موج

آیت الله محمدی لائینی در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت دهه غدیر ولایت با بیان اینکه ولایت در جامعه اسلامی اصل اساسی است، اظهار داشت: ولایت امر مهم اعتقادی است که باید با حضور در جامعه تقویت و تبیین شود. از کارشناسان، روحانیون و مبلغان به درستی استفاده شود.

وی ادامه داد: غدیر یک تکلیف الهی و فرمان خداوند به حضرت محمد (ص) بود و امروزه باید مسئله ولایت در جامعه و در بین جوانان به درستی تبیین شود و واقعه غدیر هم یکی از بزرگ ترین حوادث درخشان است. در تاریخ اسلام که بیشتر از مردم جامعه شناخته شده اند، اهمیت واقعه غدیر نقش انکارناپذیری در تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و وجود امام و رهبری و ولی امر در جامعه دارد. .

وی بیان کرد: غدیر در واقع تکمیل دین است و یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و به همین دلیل همه ما به عنوان مدیران فرهنگی جامعه باید تلاش کنیم تا غدیر و پیام آن را به طور کامل به نسل جدید ارائه کنیم و غدیر را دو چندان کنیم. حادثه خم را باید به عنوان ارزش و فرهنگ ولایتمداری به جهانیان معرفی کرد که راه حل آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

همچنین دبیر اجرایی ستاد غدیر در مازندران اجرای برنامه های راهبردی، مجازی و رسانه ای برای شناخت و اطلاع رسانی واقعه غدیر، برپایی ایستگاه های صلواتی مردمی با توزیع شیرینی و شربت و جشن های مردمی را در قالب برشمرد. اجتماعات غدیر از برنامه های هفته غدیر در استان.

حجت الاسلام ابراهیمی از برگزاری همایش «راههای شناخت و گسترش آداب و سنن اجتماعی واقعه غدیر» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هفته غدیر خم قبل از کنگره برگزار می شود».

در پایان این نشست از پرچم و نماد غدیر که با همت مبلغان غدیر در کشور تهیه شده است رونمایی شد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها