عشایر بدون هزینه در کشور امنیت پایدار ایجاد کردند/ لزوم تولید خوراک مناسب با اقلیم برای رفع مشکل عشایر


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839748

شهریار سیاری گفت: عشایر نقش راهبردی امنیتی و دفاعی دارند، اگر عشایر در برخی نقاط نباشند باید هزینه های زیادی برای تامین امنیت این مناطق صرف کنیم. عشایر امنیت پایدار را بدون هیچ هزینه ای فراهم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان ; شهریار سیاری رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز بسیج عشایری گفت:

وی ادامه داد: امروز عشایر در گام دوم انقلاب همچنان پیرو ائمه انقلاب هستند و همواره شاهد بسیاری از داستان های فداکاری ایلی بوده ایم و بهترین مدافعان ایران اسلامی هستند. این همه شجاعت سردار حاج قاسم سلیمانی است که از جامعه عشایری بود.

سیاری تصریح کرد: عشایر هیچ گاه تهدیدی برای کشور نبوده و همواره فرصت و موهبت در همه زمان ها بوده اند و برای همه دولت ها دوست دولت بوده و در همه عرصه ها حضور فعال و موثر داشته اند.


رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با برشمردن مناطقی که عشایر در آن مستقر هستند، تصریح کرد: عشایر در مسائل امنیتی و دفاعی نقش راهبردی دارند. اگر عشایر در بعضی جاها نباشند باید هزینه های زیادی برای تامین این مناطق بپردازیم. عشایر امنیت پایدار را بدون هیچ هزینه ای فراهم کردند.



عشایر پاسداران واقعی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی هستند

وی ادامه داد: عشایر در حوزه فرهنگی و اجتماعی حافظان واقعی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستند و آسیب اجتماعی عشایر به دلیل سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار کمتر از جوامع روستایی و شهری است. “

شهریار سیاری با اشاره به چالش های امنیت غذایی در جوامع امروزی گفت: عشایر نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور ما دارند و این دسته از تولیدکنندگان کم هزینه ترین و بالاترین موتور ما برای کشور هستند.



لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری عشایر

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با تاکید بر ظرفیت های فراوان جامعه عشایری گفت: ظرفیت گردشگری عشایر مغفول مانده است.


وی بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه عشایری خشکسالی است که در سال های اخیر 80 درصد مراتع استان را خشک کرده و به دام و معیشت عشایر آسیب وارد کرده است. بنابراین باید در حوزه دامپروری و علوفه کار جدی انجام شود تا تا حدودی مشکلات این قشر برطرف شود و تولید در کشور رونق بگیرد.

سیاری با اشاره به فعالیت بسیج در حمایت از عشایر گفت: در زمینه تولید خوراک دوستدار اقلیم بسیج عشایری با همکاری بسیج کشاورزی و جهاد کشاورزی فعالیت می کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با برشمردن دیگر مشکلات جامعه عشایری گفت: وجود 8000 راه مواصلاتی در استان که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و ترمیم پلمب ها در مسیر عشایری باید انجام شود. یک اولویت.


وی افزود: یکی دیگر از مشکلات عشایر تامین آب شرب است. سپاه ثارلا در استان کرمان با طرح های آبرسانی میادین کار موثری انجام داده است اما همه دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند چرا که با وضعیت مطلوب فاصله داریم و فقط از منظر جهادی و علمی هستیم.

درخواست ما حضور میدانی مسئولان برای رفع مشکلات عشایر است

شهریار سیاری تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت 18 دستگاه و نهاد اجرایی باید به جامعه عشایری خدمت کنند، اما کمتر شاهد حضور برخی دستگاه ها هستیم. درخواست جدی ما از نهادهای مسئول حضور میدانی و رفع مشکلات است همچنین از نمایندگان استان می خواهیم از طریق فراکسیون کشاورزی و سایر دسترسی ها بر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری عشایر نظارت کنند.


رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با اشاره به آمادگی ظرفیت عظیم بسیج عشایری استان برای ارائه خدمات به جامعه عشایری که مورد تاکید فرمانده کل عشایر نیز هست، گفت: سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سال گذشته خدمات مختلفی به عشایر ارائه شد. کمک های مذهبی شامل 11672 بسته معیشتی، 6161 گوسفند ذبح شده، 2198 بسته لوازم التحریر و 260 ست لوازم منزل و جهیزیه بین نیازمندان توزیع شد.


وی در ادامه بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی برای حمایت از مجروحان تاج، 200 تیم پشتیبانی، مراقبت و مراقبت همراه با کادر پزشکی در حال خدمت رسانی هستند. همچنین با حضور 1147 نفر در قالب گروه های جهادی 397 طرح عمرانی در مناطق عشایری اجرا شده که 3050 اصله درخت برای حفاظت از محیط زیست غرس شده است.

سیاری گفت: سال گذشته 57 یادواره شهدای عشایر با موضوعات فرهنگی اجتماعی و همچنین همایش ملی وحدت سران عشایر در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار شد.


رئیس سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان با اعلام اینکه 29 اردیبهشت لغایت 5 خرداد هفته بسیج عشایری است، گفت: ارائه مشاوره حقوقی رایگان در نماز جمعه و دیدار با علما و رجال اهل سنت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید