قانون بانکداری برای مواکب و گروه های جهادی استثنا قائل شود/عدم حمایت قانونی از مواقب حسینی


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888789

مسئول موکب نورالزهرا(س) در گفتگو با ۸دی

مجید حستی مسئول موکب نورالزهرا استان گیلان با بیان اینکه موکب ها از نظر قانونی حمایت نمی شوند، گفت: 27 موکب در گیلان داریم که مجوز دریافت کرده اند اما مشکلات قانونی دارند که باعث شده است. ادامه کار برایشان مشکل است.» زیرا اموال مواکب باید به نام افراد ثبت شود، اما درخواست ما این است که اموال مواکب به نام خود مواکب باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «مجید حسی» در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به اینکه هنگام تشکیل موکب ها باید به مسائل حقوقی آن نیز توجه شود، اظهار داشت: همه موکب ها زیر نظر ستاد دیوان عالی کشور فعالیت می کنند و مجوز هم گرفته اند اما این مجوزها فاقد هرگونه مجوز است. استفاده کنید. این در ایران وجود ندارد و مشکلات حقوقی ما را حل نمی کند.


ما قادر به افتتاح حساب به نام موکب نیستیم

یکی از مسئولین موکب استان گیلان نورالزهرا افزود: زمانی که بخواهیم ملک موکب را به نام سازمان و به صورت قانونی ثبت کنیم نیاز به مجوز ثبت دارد که در هیچ کجا پذیرفته نمی شود، هرچند در گذشته بانک انصار آن را می پذیرفت. حساب به نام خود موکب است، بله، اما بعد از ادغام با بانک سپه، مشکلات حقوقی قبلی تکرار شد و اکنون نمی توانیم به نام خودمان حساب باز کنیم.


موکب ها مجوز دارند اما از نظر قانونی تضمین نمی شوند

وی با اشاره به اینکه اگر موکب ها مجوز دارند و رسمی هستند چرا از آنها حمایت قانونی نمی شود افزود: وقتی اموال موکب اعم از خودرو، منازل و سایر متعلقات به نام شخصی برگزار می شود مشکلات ایجاد می شود. برای او به وجود می آید، مثلاً یارانه ها. آدم با فراوانی دارایی ها زندگی نمی کند، مانند داشتن دو ماشین (که یکی برای موکب ها است).

وی با بیان اینکه راهپیمایی های تشکل ها کاملا مردمی است و با کمک گرفتن از مردم اجرا می شود، افزود: برای کمک گرفتن از مردم درخواست دستگاه پوز کردیم اما ابتدا گفتند باید کد مالیاتی وجود داشته باشد، سپس موضوع را از طرف مردم مطرح کردند. عدم وجود شماره ثبت شرکت ها و الان دستگاه پوز ما به صورت یک طرفه خاموش شده و هر کجا برویم فایده ای ندارد.


دریافت مالیات فرآیند ناشی از معامله فوق

مسئول موکب نورالزهرا(س) استان گیلان با اشاره به دریافت مالیات توسط موکب به دلیل تراکنش بالای دستگاه های پوز، گفت: این مبالغ صرفاً کمک های مردمی به موکب است، بنابراین در قوانین مصوب باید برای مواردی از جمله موارد استثنا قائل شد. مانند فعالیت های موکب و گروه های جهادی. تا برای خود دردسر ایجاد نکنند.

وی با اشاره به عدم حمایت قانونی از موکب ها خاطرنشان کرد: ۲۷ موکب در گیلان داریم که مجوز دریافت کرده اند اما مشکلات قانونی دارند که ادامه فعالیت را با مشکل مواجه می کند. چرا باید اموال مواکب به نام افراد درج شود؟ خواسته ما این است که مال مواکب به نام مواکب باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید