مخالفت رئیس و اعضای شورای شهر رشت با افزایش قیمت بلیط اتوبوس در سال ۱۴۰۳/ پیشنهاد کاهش هزینه کارشناسی بررسی حریق ساختمان های مسکونی

رئیس شورای شهر رشت:

رئیس شورای شهرداری رشت با توجه به شرایط موجود و مشکلات معیشتی شهروندان با افزایش قیمت بلیت اتوبوس در شهر رشت در سال 1403 به مبلغ دو هزار تومان مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

محمدحسین وثوق کارگنیا، رئیس جمهور شورای اسلامی شهر رشت شهرداری رشت در چهاردهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورا در ساختمان جلسه شورای رشت با اشاره به بررسی عوارض و قیمت خدمات در سال 1403 اظهار داشت: چندین سال است که شهرهایی مانند اصفهان اقداماتی را برای رفع مشکل پارکینگ انجام داده اند. منطقه خرید و سرانجام پس از سالیان متمادی این معنا در دفتر مالیاتی شهرداری رشت در سال 1403 تعیین شد.

وی با بیان اینکه انتظار می رود شهرداری به سوالات و نظراتی که در رفع دغدغه های شهروندان در حوزه ساخت و ساز موثر است توجه بیشتری داشته باشد افزود: موضوعی که در دفتر مالیاتی شهرداری رشت در سال 1403 به آن پرداخته شد توانست به زودتر از این باید به حل مشکل پارکینگ ساختمان ها مانند سایر شهرهای بزرگ توجه شود تا دغدغه شهروندان برطرف شود.

کارگنیا نرخ اعلامی ملک را بار مالی سنگینی بر دوش سرمایه گذاران و شهروندان عنوان کرد و افزود: این موضوع خارج از صلاحیت شورا و شهرداری رشت است و تلاش می کنیم با اظهار نظر از فشار این اقدامات بکاهیم. .

وی به بودجه سال 1403 سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: یکی از بندهای مربوط به این سازمان افزایش عوارض کارشناسی برای انجام کارشناسی املاکی که دچار حریق شده اند پیش بینی شده است. قیمت

کارگنیا با بیان اینکه پیشنهاد می کنم به این حادثه دیدگان کمک بیشتری شود، افزود: برای فردی که تصادف کرده و تمام دارایی خود را بر اثر آتش سوزی از دست داده است، حتی پرداخت کمترین هزینه فشار مالی و پیشنهاد حذف افزایش قیمت محسوب می شود. در قیمت من لیسانس 1403 دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از پیشنهاد افزایش قیمت بلیت انتقاد کرد اتوبوس حی در شهرستان بیان کرد: قیمت پیشنهادی سازمان حمل و نقل در این موضوع برای 1403 دو هزار تومان است و اصلا قابل قبول نیست.

کارگنیا با بیان اینکه اگر سازمان حمل و نقل با مشکل اعتباری مواجه است نباید از جیب شهروندان پرداخت کند، تصریح کرد: اگر این پیشنهاد بر اساس وضعیت حمل و نقل در سایر شهرها مطرح شود، ابتدا باید ببینیم آیا خدمات اتوبوسرانی در شهرهای دیگر وجود دارد یا خیر. کشور شهروندان در زمینه اتوبوس های ارائه شده در رشت هم این سطح از استانداردها را دارند؟

وی با انتقاد از اینکه برخی از اتوبوس های رشت در سرما بخاری ندارند و در گرما سیستم سرمایشی آنها آسیب می بیند، افزود: در برخی مسیرهای شهر رشت به دلیل کمبود اتوبوس، شهروندان حدود یک ساعت در ایستگاه های اتوبوس منتظر می مانند. و اتوبوس ها بیش از ظرفیت خود مسافر حمل می کنند و به عنوان منتخب مردم رشت تاکید می کنم فشار مضاعفی به جامعه هدف وارد نشود و مخالف افزایش قیمت بلیت اتوبوس از دو هزار تومان در سال 1403 هستم. .



آیا این خبر مفید بود؟