مزایای بازنشستگان کجا رفته است؟

مزایای بازنشستگان کجا رفته است؟

جولای به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. تا یکی دو روز آینده پرداخت مستمری کارگران به ترتیب حروف الفبا آغاز می شود اما بحث افزایش مستمری 1401 هنوز تمام نشده است.

اوایل اردیبهشت ماه، سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار وقت، مصوبه ای بر اساس مصوبات مزد شورای عالی کار تهیه و برای تصویب نهایی به دولت ارسال کردند. اما پس از یک ماه تاخیر، این تایید منجر به “تغییر” شد. دولت افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان باقیمانده را رد کرد و اعلام کرد که مستمری بگیران غیرحداقلی مشمول ده درصد افزایش مستمری خواهند شد. بر این اساس، حقوق بازنشستگان در ماه ژوئن پرداخت شد. در آخرین روزهای خرداد ماه، شورای اجرای قوانین شورای اسلامی به این اختلاف ورود پیدا کرد; تصمیم اولیه هیئت برای بازنشستگان موفقیت آمیز بود: تصمیم دولت باید لغو شود زیرا قانون را نقض می کند.

بر اساس الزامات قانونی، رئیس مجلس باید این رای را به طور رسمی به دولت ابلاغ کند. اما تا امروز افزایش مستمری بازنشستگان بین دولت و مجلس به تعویق افتاده است. معلق بین زمین و آسمان!

پرداخت های جبرانی و تناسب

و در بحبوحه این تعطیلی اجباری، سرپرست وزیر کار آب پاکی را به دست بازنشستگان می ریزد. وی در جریان سخنرانی خود از «تناسبی‌سازی» به عنوان راهکاری برای جبران فاصله 10 درصدی دولت با 38 درصد مطالبات عمومی یاد کرد و بسیاری از رسانه‌ها این خبر را «خبر خوب برای بازنشستگان» عنوان کردند.

محمدهادی زاهدی وفا ۲۴ تیرماه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی آمادگی پرداخت غرامت به صورت تعدیل متناسب با حقوق بازنشستگان را دارد، افزود: افزایش حقوق بازنشستگان مصوبه دولت است و این مصوبه شخصی نیست. تصمیم گیری

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت نمی تواند جانبدارانه باشد و باید همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و ریزه کاری های حقوقی و کارشناسی را مد نظر قرار دهد، گفت: در جلسه ای که اواخر خرداد ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، برخی از اعضای هیئت مدیره دولت و نمایندگان مستمری بگیران مقرر شد سازمان بیمه در حدود اختیارات خود پرداخت های جبرانی را به عنوان تعدیل حقوق متناسب انجام دهد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت اقدامات مالی و فنی و نرم افزاری در خصوص جبران این مبالغ انجام شده است، تاکید کرد: اعضای جلسه و ذینفعان این موضوع را پذیرفته و به توافق رسیده اند. آن را

دیدگاهتان را بنویسید