موضوع تعطیلی ادارات در روزهای شنبه تا کجا پیش رفته است؟

سید کریم حسینی عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در خصوص لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته و پیشنهاد تعطیلی روزهای شنبه به جای پنج شنبه گفت: اخیراً دولت لایحه اصلاح ماده 87 قانون عمران را ارسال کرده است. قانون مدیریت خدمات (تغییر ساعت کاری و پنجشنبه تعطیل) در مجلس که این لایحه به عنوان کمیسیون تخصصی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است.

وی با تکذیب اینکه این لایحه در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفته است، گفت: این موضوع هنوز در برنامه کاری کمیسیون قرار نگرفته است، اما قطعا به دنبال بررسی این لایحه از همه جوانب هستیم و ساعات کاری در سایر روزهای هفته باید بررسی شود. به طور دقیق تعریف شود.» و افزایش ساعت کار در روزهای دیگر به دلایلی مانند آسیب نرساندن به فضای خانواده باید در نظر گرفته شود.مخصوصا برای مادران شاغل.

حسینی به پیشنهاد تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه ها اشاره کرد و ادامه داد: در هفته های اخیر نامه ای با عنوان تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برده شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: سال هاست که بسیاری از فعالان عرصه تجارت به ویژه فعالان عرصه تجارت بین الملل، جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور از وقفه 3 روزه خود گلایه مند هستند. فرآیند کار؛ چرا که تعطیلی روز جمعه در ایران با تعطیلات شنبه و یکشنبه کشورهای جهان لطمه زیادی به فعالیت آنها وارد کرد.

شنبه برای استراحت مناسب تر از پنجشنبه است
وی یادآور شد: در مورد تعطیلی پنج شنبه یا شنبه باید روابط تجاری خود را با سایر کشورها در نظر بگیریم. واضح است که بسیاری از تعطیلات در روزهای هفته قطعاً به مسائل تجاری و تجاری لطمه می زند، اما اگر بخواهیم بین پنج شنبه و شنبه بدون توجه به همه مشکلات مقایسه ای انجام دهیم، قطعا شنبه برای تعطیلات مناسب تر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به تعطیلی سایر کشورها در روزهای شنبه و یکشنبه به ویژه برای روابط تجاری با سایر کشورها و همچنین با توجه به تعطیلی بودن تاریخ جمعه در کشورمان، تعطیلی روز شنبه پیشنهاد بهتری است. و راه حل.با دیدی کل نگر.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر بخواهیم روز پنج‌شنبه تعطیلی را داشته باشیم، روزهای پنجشنبه و جمعه در داخل کشور و شنبه و یکشنبه در سایر کشورها با تعطیلی مواجه خواهیم بود که در واقع اختلال بزرگی در کسب و کار ایجاد می‌کند. بر این اساس تعداد روزهای باقیمانده برای مبادلات تجاری بسیار کمتر خواهد بود و قطعا به روابط کاری ما آسیب وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید