معضل بی فرزندی در جامعه فقط اقتصادی نیست/ لزوم توجه جدی به مشاوره قبل از ازدواج


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917895

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید به مشاوره قبل از ازدواج توجه ویژه شود، گفت: اگر به موضوع جوانی جمعیت نگاه واقع بینانه داشته باشیم، کمبود باروری در جامعه تنها معضل اقتصادی نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; حجت الاسلام علی خاتمی امروز در همایش سراسری جوانان جمعیت گفت: اگر نگاه واقع بینانه به موضوع جوانی جمعیت داشته باشیم، دلیل کمبود فرزند در جامعه فقط یک مشکل اقتصادی

وی با بیان اینکه مسائل نگرشی، فکری و فرهنگی موضوع فرزندآوری را در بر می گیرد، تصریح کرد: اگرچه در سال های اخیر اشتباهاتی در این راستا صورت گرفته است، اما نباید همیشه در این مسیر به دنبال مقصر باشیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به گفته محققان کشور بیش از 6 سال تا رسیدن به بحران سالمندی باقی نمانده است، گفت: این یک موضع قطعی و علمی است و باید در سال های اخیر تصمیم گیری می شد، اما سوال اینجاست. که اگر شش سال آینده به طور جدی و درست کار نکنیم، نمی‌توان به بهبود وضعیت در آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در بحث جوانی جمعیت موثر است، یادآور شد: بخشی از جوانان جامعه مربوط به حوزه ارائه دهندگان خدمات سلامت و حوزه دیگر مربوط به قوانین و مقررات مربوطه است. در این بخش

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هیچ تصمیمی نزد خداوند محبوبتر از ازدواج نیست، گفت: اسلام به ازدواج اهمیت زیادی داده است و باید به این موضوع و مسئله فرزندآوری توجه و توجه شود.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج نیز اذعان داشت: در حال حاضر تنها 12 ساعت جلسه مشاوره ازدواج تعیین شده است که این زمان محدود نمی تواند تاثیرگذار باشد. و در این راستا جامعه روانشناسان، مشاوران و اساتید باید اقدامات جدی انجام دهند و در این رابطه لازم است برنامه ای به صورت استانی تدوین شود.

9d7a676a 4827 4610 b72a 2fa38cbfb1a7 خبر خاکستری

جوان بودن جمعیت برای تغییر مدل اقتصادی کشور مهم است

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه کشور در آستانه سالمندی جمعیت قرار دارد اظهار داشت: در بحث تولد کودکان و جوانان جمعیت باید کلان انجام شود. برنامه ریزی با اقدامات جهادی در این زمینه.

وی با تاکید بر توجه ویژه به جوانان جمعیت گفت: جمعیت و جوانان کشور ابزار مهمی در 20 سال آینده خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی کشورهای بزرگ از پتانسیل جمعیت برای پیشرفت و رشد استفاده می کنند، گفت: چین و هند نمونه هایی از این کشورها هستند.

وی با اذعان به اینکه جوانی جمعیت در چند سال آینده برای رشد، بهبود و تغییر الگوی اقتصادی کشور از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، گفت: اگر جمعیت در جامعه افزایش یابد به نفع کل جامعه است.

افشارچی با بیان اینکه دولت با استفاده از مشوق ها در تلاش است مشکل فرزند اوری را در مسیر درست هدایت کند، خاطرنشان کرد: الگوی جمعیتی کشور یک الگوی اقتصادی است.

وی گفت: زوج هایی که در سنین باروری هستند تنها یک فرزند دیگر دارند، اتفاقات خوبی در جوانی و رشد جمعیت رخ می دهد.

استاندار زنجان با اشاره به دغدغه اقتصاد و معیشت در موضوع زاد و ولد و جوانی جمعیت اذعان داشت: قطعا وضعیت اقتصادی همیشه به همین شکل باقی نمی ماند و به زودی از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید