هشدار امیر عبداللهیان به بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالاحیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) ۲۵ خرداد در آستانه نشست شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی از گفتگوی تلفنی اخیر خود با ایران خبر داد. جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا. ما در مورد لغو تحریم ها و چگونگی ادامه مذاکره کردیم.

وی افزود: اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی از روش تهدید پیروی کنند، مسئولیت همه عواقب آن بر عهده آنهاست.

وی گفت: ما از یک توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می کنیم. در صورتی که ایالات متحده و سه کشور اروپایی واقع بین باشند، توافق حاصل می شود.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز (دوشنبه) آغاز به کار کند و ایالات متحده و سه کشور اروپایی پیش‌نویس قطعنامه مشترک شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه کنند مبنی بر اینکه حل نشدن مسائل مربوط به اورانیوم در سایت‌های فاش نشده یک موضوع جدی است. نگرانی. برای حل مشکلات پیشگیرانه باقیمانده، تعامل بیشتری را بپذیرید.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با یورپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون شک با پاسخ متناسب، مؤثر و فوری ایران مواجه خواهد شد. “

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه نشست هیات مدیره به فلسطین اشغالی سفر کرد و روز جمعه با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این سفر در حالی انجام می شود که قرار است نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) روز دوشنبه 7 ژوئن برگزار شود.

امیر عبداللهیان نیز روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سنگاپوری خود گفت: در سفر اخیر گروسی به تهران به توافق رضایت‌بخشی با روند مثبت دست یافتیم. وی گفت: ما مداخله سیاسی در مسائل فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاملا غیرسازنده می دانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید