هشدار بارش شدید باران در 9 استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی / احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق

هشدار بارش شدید باران در 9 استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی / احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه شدید باران در 9 استان از جمله خراسان رضوی و جنوبی، احتمال آبگرفتگی جاده ها و احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق را توصیه کرد.

بر اساس پیش بینی کلی سازمان هواشناسی در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

امروز و فردا با گذر موج از سطح میانی کشور در استان های واقع در شمال غربی دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و در مرکز البرز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش خواهد بود.

روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در شمال غرب دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان، و به تدریج در غرب سواحل ابرناکی دریای خزر بارش، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در غرب و جنوب غرب به تدریج از میزان بارش ها کاسته می شود و این وضعیت در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان ادامه دارد. در شرق و شمال شرق کشور ابری و وزش باد و در برخی نقاط باران می بارد. روز پنجشنبه شدت بارندگی در برخی مناطق کمربند شمالی کشور است و به تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می شود.

وزش باد شدید و گرد و خاک امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود. همچنین دریای خزر امروز مواج و خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج خواهد بود.