هشدار هواشناسی برای ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ بارش برف و باران در 24 استان

هشدار هواشناسی برای ورود سامانه جدید بارشی به کشور/ بارش برف و باران در 24 استان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور از شنبه هفته آینده و بارش باران و برف در 24 استان کشور خبر داد و نسبت به بارش شدید باران در برخی استان ها هشدار داد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز با گذر سامانه بارشی از کمربند شمالی کشور به شمال غرب، گاو دریایی از غرب و مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال و سواحل شمال شرق کشور، بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی. دما پیش بینی می شود. شدت بارش امروز برای آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و غرب گلستان به استثنای سواحل دریای خزر در بقیه مناطق به صورت برف می بارد.

فردا در شمال غرب و غرب بارش ها کاهش می یابد و سامانه بارشی تنها در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق فعال است که منجر به کاهش دما و بارش در استان های گیلان، مازندران می شود. گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، اصفهان و کوهستان. البرز در شرق است.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه جدید بارشی به غرب کشور، در مناطقی از آذربایجان غربی، کردستان، استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران خواهد بود. یکشنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش باران در استان های ساحلی آغاز می شود و دامنه فعالیت سامانه بارشی علاوه بر کمربند غربی، کل کمربند شمالی کشور را در بر می گیرد.

در استان‌های فارس، کوگیلویه و بوبرحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، شرق لرستان و جنوب همدان بارش‌ها شدیدتر است.

بارش باران دوشنبه آینده در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، کوگیلویه و بوبراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و شمال خراسان رضوی و در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز ادامه دارد. و سواحل شمالی کشور به صورت پراکنده رخ می دهد.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

زمان شروع: شنبه 22.11.1401

مهلت : دوشنبه 24/11/1301

نوع خطر: برف و باران، رعد و برق، کولاک احتمالی، مه، کاهش دید و احتمال تگرگ.

حوزه اثر:

شنبه 22/11/1401: خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کوه های قزوین، تهران، البرز و زنجان.

یکشنبه 23/11/1401: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، بوشهر شمالی، فارس شمالی و اصفهان.

دوشنبه 24.11.1401: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر شمالی، فارس شمالی، نیمه شرقی خوزستان، لرستان، نیمه غربی اصفهان، مرکزی، همدان، قم، تهران، سمنان، البرز، قزوین، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، کولاک در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی به دلیل بارش برف یا باران شدید، احتمال روان آب، احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه، احتمال اختلال در حمل و نقل پارک، احتمال قطع فعالیت های عمرانی، احتمال قطعی ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط بهمن، احتمال قطع شدن انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، احتیاط و ترجیحاً پرهیز از فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف نکنند و احتیاط کنند. تردد در حاشیه رودخانه ها و کانال ها، تمیز کردن خیابان ها و لوله های آب در شهر و تمیز کردن دهانه پل ها.

دیدگاهتان را بنویسید