وزارت اطلاعات: شبکه “خائنان” نابود شد

بیانیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

با عنایات الهی و تلاش مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) پروژه بزرگ یکی از سازمان های جاسوسی خارجی برای دستکاری اطلاعات بلاتکلیفان ایرانی در خارج از کشور لو رفت و عوامل آن دستگیر شدند. این امر به ملت شریف ایران یادآوری می‌کند که در جریان پیگیری مستمر اهداف و اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی سازمان‌های جاسوسی متخاصم، اطلاعاتی از تمرکز خاص و سنگین یکی از سرویس‌ها بر روی ایرانی‌های غیرقابل عزیمت به خارج از کشور به‌دست آمد.

تداوم تجسس و جمع‌آوری اطلاعات در محیط‌های خارجی نشان می‌دهد که در میان ایرانیانی که تمایلی به رفتن به خارج از کشور ندارند، مورد هدف افراد دارای مسئولیت در سمت‌های مختلف یا دسترسی به اطلاعات مهم در نهادهای حساس کشور و دارندگان دانش خاص در کشورهای مختلف قرار می‌گیرند. مناطق را به نظارت متمرکز از سرویس مورد بحث می گیرند. با اطلاعات فوق اقدامات اطلاعاتی، ضد جاسوسی و فنی گسترده ای در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت و در نهایت منجر به شناسایی شبکه ای از ارتباطات و عوامل اجرایی در چندین سازمان و نهاد در کشور شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، مکانیسم جمع‌آوری اطلاعات به گونه‌ای است که سازمان جاسوسی خارجی اسامی افراد مورد هدف در میان ایرانی‌هایی که تمایلی به رفتن به خارج از کشور ندارند را به ژنرال اعلام کرد. این سرپل اسامی مخاطبین خود را می دهد و هر کدام آن ها را به نفر بعدی منتقل می کند تا در نهایت به دست مدیران سیستم های اداری در چندین سازمان ملی برسد. این اپراتورها با استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از پایگاه‌های اطلاعاتی در اختیار خود، اطلاعات موجود در این پایگاه‌ها را در مورد شخص مورد درخواست استخراج و به مخاطبین ارسال کردند. با همان ترتیب سلسله مراتبی، رابطین اطلاعات را به رئیس شبکه و او به سازمان جاسوسی مورد نظر می رساندند.

با توجه به اینکه افراد مورد نظر و نوع اطلاعات جمع‌آوری‌شده در مورد آنها حاکی از اهداف عملیاتی دشمن علیه آن افراد است، لذا با کشف ابعاد مشکل و شناسایی عوامل اجرایی در کشور، بلافاصله تمامی اپراتورهای شبکه از جمله رئیس شبکه داخلی، لینک ها و اپراتورهای سیستم با دستور مقام قضایی مربوطه دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات ضمن تشکر صمیمانه از افسران فداکار سازمان های ذیربط که در روند شناسایی شبکه خیانتکار هر چه بیشتر مساعدت کرده اند، اتکا به “اطلاعات از سطح محلی” را همچنان راهبرد اصلی و بزرگترین راهبرد اعلام می دارد. راز موفقیت اطلاعات وزارتخانه در مقابله با توطئه های مختلف دشمنان این ملت و در شناسایی عوامل ترور، خیانت، فساد اقتصادی و نفوذ.

بر این اساس از مردم شریف می‌خواهد خادمان گمنام خود را در شناسایی عوامل خیانت یاری و راهنمایی کنند و موارد مشکوک به‌ویژه درخواست غیرقانونی اطلاعات از پایگاه‌های اطلاعاتی را به ستاد خبری این وزارتخانه (113) گزارش دهند. وی همچنین به معدود فریب خوردگانی که به هر دلیلی در دام دشمنان ملت بزرگ ایران افتاده اند اعلام می دارد که راه بازگشت، اجرا و برخورداری از حداکثر تسامح و فضل اسلامی باز است و در آن در بهترین علاقه آنها برای پیروی از راه ملت قبل از هدر رفتن فرصتهاست

دیدگاهتان را بنویسید