پرسپولیس هم مثل سپاهان محروم می شود؟

پرسپولیس هم مثل سپاهان محروم می شود؟

حسین فرکی درباره دیدار پرسپولیس مقابل الدیل و حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و شایسته برد بود اما متاسفانه شرایط آنطور که می خواستیم پیش نرفت. البته صحنه های بعد از بازی دور از فوتبال حرفه ای بود و با تمام احترامی که برای جمعیت و هواداران قائل هستم، فکر می کنم چنین رفتاری دور از فرهنگ است. در فوتبال رئال مادرید و بارسلونا وقتی تیمشان می‌بازد، تماشاگران آن تیم‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار اتفاق خاصی نیفتاده است، اما در فوتبال ما هنوز این فرهنگ در بین تماشاگران جا نیفتاده است و در این بخش ضعف داریم. دقیقا مانند سایر بخش ها و باید رعایت کنیم.

وی افزود: چنین مشکلاتی در گذشته اتفاق افتاده و دوباره در حال تکرار است. متاسفانه هنوز نتوانسته ایم در شرایط بحرانی فرهنگ فوتبال را در استادیوم ها جا بدهیم.

فرکی تصریح کرد: پرسپولیس برنده واقعی این بازی بود و موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت که از دست رفت. البته حریف چندان به چشم نیامد و مثل همیشه بیرانوند بهترین بازیکن زمین بود و عملکرد خوبی داشت اما روز خوبی برای پرسپولیس نبود.

وی با بیان اینکه چنین بی احترامی حق یحیی گل محمدی نبود، خاطرنشان کرد: او 3 جام برای پرسپولیس آورد و نباید عقبه را خراب کنیم و ادامه راه پرسپولیس را با این گونه اقدامات به چالش بکشیم. چنین صحنه ها و اتفاقاتی برای فوتبالدوستان و نسل جوان بد است، امیدوارم دیگر شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.

فرکی در پاسخ به سوالی درباره احتمال محرومیت تماشاگران برای پرسپولیس، تصریح کرد: چنین رفتاری دور از چشم AFC نیست و امکان محرومیت را دارد. دیدید که سپاهان در اتحاد چه شد و سپاهان با فوتبال در اصفهان. ممکن است درباره پرسپولیس تصمیماتی گرفته شود و امیدوارم این اتفاق نیفتد.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا انتظار داشتید پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گل بزند یا خیر، اضافه کرد: امیدوار بودیم پرسپولیس صعود کند و اگر پنالتی هم زده می شد شرایط تغییر می کرد. پرسپولیس مستحق صعود به مرحله بعد بود.

وی ادامه داد: در حذف پرسپولیس نه بازیکنان مقصر بودند و نه کادرفنی، فقط پرسپولیس بدشانسی آورد و در این میان هیچکس بیشتر از یحیی گل محمدی ناراحت نشد.

فرکی درباره تغییرات کادرفنی گفت: تغییرات به نفع پرسپولیس نیست و تیم با یحیی گل محمدی باید برای قهرمانی در لیگ تلاش کند.

این مربی فوتبال گفت: برخلاف سایر کشورها ذخیره زیادی در فوتبال ما وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که بازیکنان با آرامش به مسابقات نیایند. بنابراین بازیکنان و کادر فنی در شکست پرسپولیس مقابل الدیل مقصر نبودند اما حواشی این تیم زیاد است.

وی در پایان افزود: تعلیق های مستمر لیگ به نام تیم ملی آسیب زیادی به باشگاه ها از جمله پرسپولیس وارد کرد و باعث به هم ریختن وضعیت فوتبال شد.