آبرسانی به 26 شهر و 1600 روستای خوزستان در طرح غدیر


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890005

این موضوع در جلسه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مطرح شد؛

معاون آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در طرح غدیر افزایش 100 درصدی کمی و 50 درصدی کیفیت آب در 26 شهر و 1600 روستا مشاهده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صابر علیدادی معاون آبفای سازمان آب و برق خوزستان در نشست مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با مدیران رسانه که شامگاه سوم مردادماه در اهواز برگزار شد، گفت: در خصوص بهبود کیفیت آب در پروژه آبرسانی غدیر 10 متر مکعب از رودخانه دز و 10 متر مکعب آب از کرکه خواهیم داشت اما بنا به دلایلی مهمترین منبع این پروژه دز خواهد بود و این امر بزرگی خواهد بود. بهبود کیفیت آب که به دست مردم می رسد.

وی افزود: طرح غدیر این ویژگی را دارد که هم شهر و هم روستا به آن متصل است، یعنی تمام 48 روستای هویزه و تمام 76 روستای دشت آزادگان و همچنین تمام 38 روستای حمیدیه و 45 روستای آبادان. با طرح مرتبط هستند و قرار نیست این طرح فقط به شهرها برسد.

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با وجود خشکسالی و میزان آب موجود در سدها نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است، امسال نسبت به سال گذشته تنش آب شرب در شهرها و روستاها وجود دارد. کمی بیشتر است

علیدادی در خصوص اعتبارات هزینه شده در طرح غدیر نیز گفت: هزار میلیارد قبض خزانه تامین شده و آثار آن در افزایش 100 درصدی کمی و 50 درصدی کیفیت آب در 26 شهر و 1600 روستا دیده می شود. یعنی آب به حجم مورد نیاز روی خطوط اصلی جریان دارد اما هنوز بسیاری از شهرها و روستاها به این طرح متصل نیستند و اتصال آنها مربوط به شرکت آبرسانی است که پس از تامین آب باید بتواند آب را به آبرسانی برساند. شهرها و روستاها به سرعت بسیاری را با خطوط غدیر وصل کنید.

وی افزود: شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، خویزه، سوسنگرد، آزادگان، حمیدیه و شادگان به این پروژه متصل هستند و در حال حاضر حدود 18 شهر و 495 روستا به این پروژه متصل هستند.

معاون آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: آب برخی شهرها از دو طریق یعنی از طریق رودخانه و طرح غدیر قابل تامین است و اقدامات لازم در زمینه انتقال آب در حال انجام است.

علیدادی بیان کرد: پروژه های در حال اجرا از سال 1388 و 1391 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. پروژه غدیر با پوشش 52 درصدی جمعیت استان، مهمترین پروژه آبرسانی استان خوزستان است.

وی گفت: پس از ساخت سد دز، آب رودخانه به نقاط مختلف رفت و به خانه های مردم نرسید. به عنوان مثال هنوز آب دز به آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان منتقل نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید