آبگرفتگی معابر اصلی، فرعی و شهری در زمان بارندگی در منوجان


ساعت: 22:08
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1886001

جمشید سراجی فرماندار منوجان گفت: بارش باران و سیلاب در منوجان ارتباط چهار روستا با مرکز این شهرستان را قطع کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان ; جمشید سراجی فرماندار منوجان از تشکیل ستاد بحران با حضور استاندار کرمان در آن شهرستان خبر داد و گفت: بارندگی و جاری شدن سیل در منوجان ارتباط چهار روستا به مرکز این شهرستان را قطع کرد.



وی ادامه داد: طغیان یکی از رودخانه ها باعث تخریب ساختمان ها و راه ارتباطی منوجان به کهنوج و قلاگنج و همچنین قطع ارتباط 10 روستا با مرکز شهرستان منوجان به مدت سه ساعت شد.

سراجی از پهنه بندی این شهرستان به هشت قسمت در راستای مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: در منوجان نیز از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران استفاده می کنیم.

فرماندار منوجان ادامه داد: هر بخش از زیرمجموعه های شهرستان منوجان به یکی از روسای اجرایی واگذار شده است تا نظارت بیشتر و بهتر در زمان بحران اعمال شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مدیریت بحران از برگزاری جلسه با بخش خصوصی در خصوص تامین تجهیزات راهداری مدیریت بحران در شهرستان منوجان خبر داد.

سراجی تصریح کرد: 12 دستگاه لودر و 2 دستگاه بولدوزر بخش خصوصی پس از رایزنی در اختیار ستاد بحران قرار گرفت.

سیل چهار راه روستای منوجان را مسدود کرده است



فرماندار منوجان از مسدود شدن راه ارتباطی چهار روستای این شهرستان خبر داد و گفت: تمام آب های جاری این شهرستان و بخشی از شهر کلاغنج به رودخانه تیادانو می ریزد که باعث قطع ارتباط چهار روستای این شهرستان از جمله چاه شاهی اوس شد. بخشداری، گز تارچ و سوخت.

وی از قطعی برق چهار روستای این شهرستان بر اثر بارندگی و سیلاب در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: شب گذشته برق این چهار روستا قطع شد و با پیگیری ستاد بحران و مدیریت برق، برق سه روستا وصل شد و تلاش برای وصل برق روستای گشمیران همچنان ادامه دارد.

سراجی از رایزنی با فرماندار قلاگنج برای وصل برق روستای گشمیران خبر داد و گفت: برق این روستا با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و با پیگیری های انجام شده از طریق شهر قلاگنج تامین می شود. فرماندار قلاگنج برق این روستا تا ساعات دیگر تامین می شود.

وی در تشریح وضعیت بارندگی و سیلاب در منوجان از روز گذشته گفت: اولین بارندگی در شهرستان منوجان عصر سه شنبه به ثبت رسید و در ساعات اولیه آب در چهارشاخه رودخانه فصلی منوجان جاری بود.

آبگرفتگی معابر اصلی، فرعی و شهری در زمان بارندگی در منوجان



فرماندار منوجان از آبگرفتگی برخی از معابر اصلی، فرعی روستایی و خیابان های مرکز این شهرستان خبر داد و گفت: یک دستگاه وانت پس از قرار گرفتن در معرض سیل، علاوه بر ایجاد مشکل در تردد خودروها در مسیر روستای محمدآباد واژگون شد. اقدامات به موقع از فوت راننده و سرنشینان جلوگیری و خودرو از سیل خارج شد.

سراجی از آمادگی اعضای ستاد بحران منوجان خبر داد و گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حالت آماده باش هستند و بر اساس پهنه بندی وضعیت بارش ها را رصد می کنند و با تیم های امدادی ساماندهی می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید