آب زلال روی دست داور دربی

آب زلال روی دست داور دربی

حسین عسگری برای مدیریت دربی تهران توصیه هایی به بنیادی فر دارد. گزیده ای از مصاحبه این قاضی پیشکسوت به شرح زیر است:

*داور باید سعی کند آنچه قانون می گوید از دقیقه اول تا آخرین دقیقه انجام دهد. اجرای قانون عقل سلیم لجباز نباش، عجله نکن. حاکمیتی را که قانون تعریف می کند، اعمال کنید، نه حکومتی را که شما تعریف می کنید. گاهی داور به دلیل فشار به دلیل اشتباه آشکاری که رخ داده و کارت زرد یا قرمز دارد، کارت نمی دهد و می گوید ما این کار را کردیم. کجا قانون این اجازه را به شما می دهد؟ در دقیقه اول بازی اگر گل زده شود داور نمی تواند قبول کند؟

* اشتباه دقیقه اول هم همینطور. داور نباید بگوید که اول مسابقه یا دربی است و من باید با آن برخورد کنم. قانون به داوران اجازه نمی دهد که بازی را آنطور که می خواهند اجرا کنند. تمام قوانین در فیلم های آموزشی فیفا وجود دارد و نیست. داور می گوید این کار را انجام داد چون جسارتش را نداشت. یک اشتباه آشکار در همان دقیقه اول اتفاق می افتد، آیا باید پنالتی گرفت و بازیکن را اخراج کرد، پنالتی گرفت و کارت قرمز را زرد کرد و گفت موفق شدم؟ اشتباه گرفتی و انجامش دادی قانون این اجازه را نمی دهد. داور باید بدون توجه به نتیجه از ابتدای بازی سعی کند قضاوت کند.

* برخی از داوران سیستم داوری خود را تغییر می دهند تا نتیجه تغییر کند و امتیاز 50-50 را به تیم گل زده می دهند. او یک پنالتی دریافت می کند و برای پنالتی دوم بازیکن باید سر بریده شود تا پنالتی بگیرد. آنها معتقدند که اگر پنالتی اول را اجرا کنند، دومی را اجرا نکنند. شک نکنید وقتی قاضی به دنبال چنین افکاری است و به این افکار نادرست می پردازد.

* وقتی مربی به شدت به داور اعتراض می کند، او کارت زرد ندارد، کارت قرمز دارد. اخطار اعتراض محترمانه هست ولی وقتی مربی داد میزنه باید اخراج بشه ولی متاسفانه چون داور جرات نمیخواد یا تیم معروفه و یا داورها هفته پیش اشتباه کردند و جوی مقابلش کارت زرد داد. داور. آقای بنیادی فر باید با جسارت از همان دقیقه اول بازی قوانین را رعایت کند. من نمی گویم او باید شمشیر را بکشد، اما اگر اشتباهات آشکاری وجود دارد، حساب ها و کتاب های اشتباه را وارد کار خود نکنید و نگویید که از عهده آن بر می آیید.

دیدگاهتان را بنویسید